Na co dzień staramy się dostrzegać dobry design wokół nas. Po godzinach rozmawiamy o nim z ekspertami branży UX. Projektujesz, badasz, a może chcesz zacząć?
Poz...
Badania w bankach (część 2) - Zachęcanie interesariuszy do badań i wykazywanie wartości z badań
Hej!
Dzisiaj kontynuujemy rozmowę z Jankiem Wardeckim.
Krzysiek Miotk wraz z Jankiem porozmawiali o tym jak:
Zniechęcić interesariuszy do badań (i jak ich zachęcić)
Jak wykazać wartość ze zrealizowanych badań?
Jakie są trendy w bankowości
Niech to będzie 30 minut wiedzy dla Was od praktyków!
______
Kącik Literacki:
Luźna lektura: 52 notatki Przemysław Gerschmann
Darmowa baza wiedzy UX Center Centre - https://centercentre.com/
Blog o 3 falach UX (Dave Hora): https://www.davesresearch.com/
Artykuł o Metrykach na Medium: https://medium.com/the-metric/how-to-talk-about-user-experience-ad8d8abd16cc
--------
27:26
Bank vs Badania UX - Co się dzieje, gdy teoria z badań trafia na realia bankowości w Polsce? cz.1.
Co się dzieje, gdy teoria z badań trafia na realia bankowości w Polsce?
O tym rozmawia Krzysiek Miotk z Jankiem Wardeckim. Możecie posłuchać jaki wpływ mają ograniczenia prawne, technologiczne i procesowe na teorię badań UX z książek i kursów.
To nie jest odcinek dla każdego! Może się zdarzyć, że jeżeli nie masz praktycznych doświadczeń badawczych, to nazwiesz nas szarlatami! ;) Wtedy wróć proszę do tego odcinka po kilkunastu projektach badawczych :)
BIO:
Menedżer ds. innowacji i projektowania usług w BNP Paribas Bank Polska. Dawniej Head of UX w tym banku. Od ponad 5 lat związany z projektowaniem usług i doświadczeń w branży finansowej.
Pasjonat wykorzystywania jakościowych metod badawczych oraz kokreacji,
które jego zdaniem są nieodłącznymi elementami projektowania
wartościowych produktów i usług. Certyfikowany projektant UX w Scrumie –
Professional Scrum with User Experience(PSU), Professional Scrum
Product Owner II (PSPO II), Product Ownership Analysis - IIBA. Absolwent
studiów podyplomowych User Experience Design i Service Design na
Uniwersytecie SWPS. SDN Accredited Service Design Practitioner.
--------
30:24
Value Proposition Canvas - wykorzystaj je z głową | Szymon Trzepla
Cześć!
Dzisiaj na tapet bierzemy temat popularny, ale słabo tłumaczony. Chodzi bowiem o Value Proposition Canvas (VPC). Matryca o potężnych możliwościach, które mało kto wykorzystuje. Dzisiaj to zmienimy!
Wzór VPC do podglądu
Koniecznie dajcie nam znać, jak podobają się Wam takie odcinki solowe!
Postaw nam kawę za dzielenie się wiedzą -> https://buycoffee.to/uxpogodzinach
Nasz LinkedIn -> https://www.linkedin.com/company/ux-po-godzinach
LinkedIn Szymona -> https://www.linkedin.com/in/szymontrzepla/
Muzyka -> Bensound.com
--------
26:00
Samoregulacja - cyfrowa kompetencja przyszłości | Katarzyna Drożdżal
Cześć!
W dzisiejszym odcinku "UX po Godzinach" rozmawiamy o samokontroli, samoregulacji i jaki wpływ na te procesy ma współczesna technologia. Naszą gościnią była Katarzyna Drożdżal.
Odcinek powstał w ramach patronatu medialnego nad WUD Silesia - link do agendy wydarzenia.
Polecane materiały:
The Distracted Mind: Ancient Brains in a High-Tech World - https://www.amazon.pl/Distracted-Mind-Ancient-Brains-High-Tech/dp/0262034948
Interfaces and Us: User Experience Design and the Making of the Computable Subject - https://www.amazon.pl/Interfaces-Us-Experience-Computable-Subject/dp/1350245240
WOOP Skuteczna metoda osiągania celów - https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4846797/woop-skuteczna-metoda-osiagania-celow
Więcej o Katarzynie Drożdżal:
Badaczka i projektantka. Kieruje Radą Programową i współorganizuje World Usability Day Silesia.
Psycholożka z 15-letnim doświadczeniem. Od początku swojej kariery zajmuje się badaniami, w ostatnich latach jest skoncentrowana na obszarach UX, CX oraz Service Design. Współzałożycielka agencji badawczej Selkie. Wykładowczyni w ramach studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS „User Experience Design”.
Od wielu lat wykorzystuje swoją wiedzę i codzienne doświadczenia zawodowe do opisu wpływu technologii cyfrowych na funkcjonowanie ludzi. Współautorka raportów „Cyfrowe stany przejściowe” oraz „Remote-first. Społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii”. W swoich badaniach szczególną uwagę poświęca kierunkom związanym z procesami samokontroli użytkowników nowoczesnych technologii.
Postaw nam kawę za dzielenie się wiedzą -> https://buycoffee.to/uxpogodzinach
Nasz LinkedIn -> https://www.linkedin.com/company/ux-po-godzinach
LinkedIn Szymona -> https://www.linkedin.com/in/szymontrzepla/
Muzyka -> Bensound.com
--------
36:10
Rekrutacja do badań UX | Krzysztof Miotk
Cześć!
W dzisiejszym odcinku "UX po Godzinach" zapraszamy Was na samotny rejs po niezbadanych wodach rekrutacji do badań UX. Jest to pierwszy nasz odcinek solo!
Odcinek ten jest wyjątkowy, ponieważ Krzysiek Miotk, nasz kapitan na ten rejs, podzieli się z Wami sekretami efektywnej rekrutacji, które pozwalają na osiągnięcie nie tylko wyższej jakości badanych danych, ale również oszczędności kosztów i czasu. Co wyróżnia ten odcinek?
Osobiste doświadczenia Krzyśka z realizacji projektów i rekrutacji respondentów.
Praktyczne wskazówki, jak unikać pułapek rekrutacyjnych i wybierać najlepszych kandydatów.
Tajniki skutecznej komunikacji i narzędzi rekrutacyjnych, które zmniejszają ryzyko błędów.
Dowiecie się także, dlaczego warto prowadzić rekrutację samodzielnie i jakie korzyści płyną z bezpośredniego angażowania się w ten proces. Będzie to podróż pełna inspiracji, po której żaden projekt rekrutacji do badań nie będzie już wyzwaniem.
Postaw nam kawę za dzielenie się wiedzą -> https://buycoffee.to/uxpogodzinach
Nasz LinkedIn -> https://www.linkedin.com/company/ux-po-godzinach
LinkedIn Krzyśka -> https://www.linkedin.com/in/miotkkrzysztof/
Muzyka -> Bensound.com
Na co dzień staramy się dostrzegać dobry design wokół nas. Po godzinach rozmawiamy o nim z ekspertami branży UX. Projektujesz, badasz, a może chcesz zacząć?
Poznawaj UX razem z nami, po godzinach!
Doceniasz naszą pracę? My doceniamy kawę ;)
buycoffee.to/uxpogodzinach