W podcaście Design Practice rozmawiamy o praktycznych stronach pracy na styku technologii i designu, zarówno od strony projektowania jak i zarządzania. Jeśli in...
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/066
W tym odcinku rozmawiamy:
→ O szukaniu i pielęgnowaniu zajawek
→ O pracy na rzecz upamiętniania polskiego projektowania graficznego
→ O sprytnym łączeniu pracy z pasją, której można pozazdrościć
Naszym gościem jest Patryk Hardziej – ilustrator, projektant graficzny, autor książek i researcher. Pracuje z klientami z całego świata, organizuje wystawy i konferencję Ilustrator, zdobywa nagrody i działa w Fundacji Karola Śliwki, którą założył. Popularyzuje wiedzę o polskim projektowaniu w Polsce i za granicą. Mieszka w Gdańsku, gdzie prowadzi swoje studio i zajęcia na Akademii Sztuk Pięknych.
Timestampy:
0:00 Start
1:03 Jaką książkę ostatnio przeczytałeś?
1:45 Czym się zajmujesz?
6:17 Fundacja Karola Śliwki i początki pasji do archiwizowania polskiego designu
11:25 Synergia projektowania, archiwizowania i ilustrowania
20:47 Czym aktualnie zajmuje się Fundacja Karola Śliwki?
27:46 Jak wygląda Twoja praca z klientami polskimi i zagranicznymi?
31:52 Zgrany duet z Adą Zielińską i inne współprace
36:35 Z jakich narzędzi korzystasz w swojej pracy?
44:38 Sztuczna inteligencja a proces
52:41 Sztuczna inteligencja a efekt
57:14 Z czego robisz doktorat?
59:06 Na rozwoju jakich umiejętności chciałbyś się skupić?
1:02:39 Zakończenie
--------
1:03:17
065: Jak zmieniało się Mamastudio? | Michał Pawlik
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/065
W tym odcinku rozmawiamy:
→ O zmianach, jakie przeszło Mamastudio
→ O budowaniu biznesu i relacjach międzyludzkich
→ O potrzebach resetu i szukania swojego sposobu na nadążanie za dynamicznym światem designu i technologii
Naszym gościem jest Michał Pawlik – projektant, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Mamastudio – agencji strategiczno-brandingowej. Realizuje projekty identyfikacji wizualnej oraz rebrandingi dla polskich i zagranicznych marek. Prywatnie fan sportu – zarówno roweru, jak i skiturów.
Timestampy:
0:00 Start
1:13 Jaką książkę ostatnio przeczytałeś?
4:30 Czym jest Mamastudio i czym się tam zajmujesz?
10:57 Co się zmieniło przez te 20 lat pracy studia projektowego?
16:47 Zmiany w narzędziach
19:37 Zmiany w pozyskiwaniu klientów
21:50 Podejście do narzędzi AI
26:01 Zmiany w składzie Mamastudio
33:50 Autor Rooms
41:39 Czego Cię nauczyło 20 lat prowadzenia firmy z bliskimi osobami?
47:25 Work-life balance pracy w studiu
55:59 Ważne kompetencje designera i wpływ pandemii
1:00:38 Jak utrzymywać dobrą atmosferę w studiu?
1:06:22 Jakie macie plany na przyszłość?
1:10:42 Co Cię obecnie interesuje?
1:14:00 Wykorzystanie Webflow i innych narzędzi
1:15:25 Na rozwoju jakich umiejętności chciałbyś się skupić?
1:18:16 Zakończenie
--------
1:19:28
064: AI w designie, czyli jak pracować efektywniej. Praktyczne wskazówki | Grzegorz Róg
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/064
W tym odcinku rozmawiamy:
→ Jak rozmawiać z AI
→ O przydatnych narzędziach AI w pracy designerów
→ Jak rynek chłonie kompetencje związane z AI
Naszym gościem jest Grzegorz Róg, czyli człowiek orkiestra! Twórca internetowy, założyciel eduweb.pl oraz EasyTools. Edukator i aktywny członek wielu społeczności, który chętnie dzieli się swoją wiedzą. Znamy Grzegorza od lat i bardzo cenimy sobie jego otwartość i entuzjazm w kształtowaniu edukacji i w szerzeniu wiedzy o nowych technologiach. Grzegorz jest też autorem naszego nowego kursu AI Designer.
Timestampy:
0:00 Start
2:19 Jaką książkę ostatnio przeczytałeś?
4:13 Czym się zajmujesz?
6:19 Na czym polega AI i co się zmieniło?
13:41 Najczęstsze błędy w myśleniu o działaniu AI?
17:43 Jakie są najczęstsze błędy w promptowaniu?
22:37 Jaki był prompt, którego rezultat najbardziej Cię zaskoczył?
24:03 Zastosowania AI dla designerów
29:11 Inteligencja emocjonalna a pisanie promptów
31:24 Narzędzia AI dla UI, UX
37:08 Dlaczego warto korzystać z narzędzi AI?
43:28 Dobre praktyki działania z AI
46:59 Przyszłość designu i interfejsów
52:59 AI Challenge
1:01:36 Na ile firmy na rynku rozumieją znaczenie AI?
1:06:10 Najlepszy sposób na budowanie portfolio
1:08:15 Jak przewidujesz rozwój technologii w 2025 roku?
1:14:25 Prawo własności intelektualnej i AI
1:19:49 Zakończenie
--------
1:21:38
063: How to become a viral AR artist? | Johwska
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/063.
W tym odcinku rozmawiamy o tym:
→ jak (nie) definiować siebie w kreatywnym świecie,
→ jak radzić sobie z presją po stworzeniu virala w mediach społecznościowych,
→ o stawianiu czoła wypaleniu,
→ o zapoznawaniu się z różnymi technologiami i narzędziami.
Naszą gościnią jest Johanna Jaskowska, znana jako johwska. Francuzka z polskim pochodzeniem. Jest artystką multidyscyplinarną, pracującą w dziedzinie rozszerzonej rzeczywistości. Jej filtr AR Beauty3000 stał się viralem na Instagramie i otworzył nowy rozdział w jej karierze.
Johanna współpracowała z wieloma znanymi markami, takimi jak Mercedes Benz, Nike czy Harpers Bazar. Obecnie mieszka w Madrycie, gdzie rozwija swoją przestrzeń co-workingową Patio Espacio.
Timestampy:
0:00 Start
1:42 Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?
2:56 Czym się zajmujesz i jakie masz pasje?
12:52 Czy miałaś wizję wymarzonej pracy, gdy zaczynałaś?
15:51 Jak zaczęła się twoja przygoda z AR?
18:13 Największe zmiany po opublikowaniu efektu AR na Instagramie
23:42 Nastawienie do projektów i współprac
28:41 Aspekty finansowe
31:44 Zmiany i balans po wypaleniu
35:09 Przykładowe prace i projekty
39:30 Narzędzia i technologia
47:08 Co cię inspiruje?
48:33 Scena kreatywna w Madrycie i Patio Espacio
58:58 Kolektyw Patio Espacio
1:02:12 Proces projektowy
1:07:24 Przykład pracy z AI
1:09:49 Koniec filtrów na Meta
1:14:48 Na rozwoju jakich umiejętności chciałabyś się skupić?
1:16:27 Zakończenie
--------
1:17:29
062: Jak opanować marketing? | Jacek Kłosiński
Notatki i linki wymienione w tym odcinku znajdziecie na naszej stronie: designpractice.pl/062.
W tym odcinku rozmawiamy:
→ o podejściu do nauki i wdrażania marketingu
→ o zawodowej zmianie z właściciela agencji do roli edukatora i doradcy
→ o tym, jak wiedza z marketingu może pomóc designerom.
Naszym gościem jest Jacek Kłosiński. Współzałożyciel firmy Marketing Opanowany, w której zajmuje się doradztwem i szkoleniami. Jest twórcą wielu kursów i autorem książki „Metoda tęczówki” o organizacji pracy. Popularyzuje wiedzę marketingową na licznych konferencjach i w internecie.
Timestampy:
0:00 Start
1:16 Jaką książkę ostatnio przeczytałeś?
4:03 Czym się zajmujesz?
5:22 Jacek – projektant czy marketer?
10:21 Droga do pracy jako konsultant
14:49 Porównanie przychodów – czasy pracy w agencji a obecne doradztwo
19:02 Czy zrobiłbyś coś inaczej albo co byś doradził osobom, które chcą podążać podobną ścieżką?
24:35 Jak rozwijasz swoją wiedzę marketingową?
28:05 Trendy, które przeminęły
30:35 Tryb pracy z klientami
34:57 Jakich aplikacji używacie?
37:28 Marketing dla designerów – atuty
42:13 Przykładowe działania marketingowe dla designerów
45:46 Łączenie związku i życia zawodowego
51:53 Marketing Opanowany i Kohorta
1:01:03 Czy korzystasz z AI w swojej pracy?
1:03:42 Na rozwoju jakich umiejętności chciałbyś się skupić?
1:09:49 Zakończenie
W podcaście Design Practice rozmawiamy o praktycznych stronach pracy na styku technologii i designu, zarówno od strony projektowania jak i zarządzania. Jeśli interesuje Cię product design, UX, UI, web design, czy zarządzanie w szeroko pojętym projektowaniu digitalowym, ten podcast jest dla Ciebie. Zapisz się na nasz newsletter, żeby nie przegapić kolejnych odcinków i otrzymać dodatkowe materiały przydatne w rozwoju kariery na styku IT i designu: https://www.designpractice.pl/