Powered by RND
PodcastyBiznesForbes Women Podcast
Słuchaj Forbes Women Podcast w aplikacji
Słuchaj Forbes Women Podcast w aplikacji
(4 676)(250 137)
Zapisz stacje
Budzik
Sleep timer

Forbes Women Podcast

Podcast Forbes Women Podcast
Dziennikarki Forbes Women
"Forbes Women Podcast" to format, który na pierwszym planie stawia kobiety. Współtworzą go: Katarzyna Dębek, Agnieszka Filipiak, Katarzyna Gaweł, Agata Jankowsk...

Dostępne odcinki

5 z 100
  • Międzypokoleniowe mosty w miejscu pracy: jak menedżerowie mogą lepiej komunikować się z młodszymi pokoleniami? #OnetAudio
    [AUTOPROMOCJA] Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie pracy, komunikacja między pokoleniami staje się kluczowym wyzwaniem. W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women, Agnieszka Filipiak, zastępczyni redaktorki naczelnej, rozmawia z Wiktorią Nowak, project managerką Fundacji OFF school, o tym, jak menedżerowie mogą lepiej zrozumieć i komunikować się z młodszymi pokoleniami, a także jakie błędy popełniają w tym procesie. Główne wyzwania w komunikacji międzypokoleniowej Wiktoria Nowak podkreśla, że menedżerowie średniego i wyższego szczebla, często z pokolenia lat 80., mają ogromną chęć zdobywania wiedzy i zrozumienia młodszych pracowników. Jednakże, stereotypy i bariery komunikacyjne często utrudniają ten proces. Starsze pokolenia postrzegają młodszych pracowników jako roszczeniowych i nielojalnych, podczas gdy młodsze pokolenia oczekują autentyczności i szacunku. „W ogóle w całej tej komunikacji międzypokoleniowej oczywiście chodzi o pokolenia, ale chodzi też o to, żeby spojrzeć na pracownika jako człowieka, który ma różne potrzeby, który ma różne wyzwania. I tu się pojawia ta historia tego, że okej, spójrz na niego nie jako na młodego człowieka, tylko jako swojego pracownika, pracownicę, obojętnie jaki mają wiek, ale zrób ten krok w tył i zobacz w nim człowieka, który ma pewne wyzwania, zupełnie inne niż miałeś Ty, kiedy wchodziłeś na rynek pracy." Różnice w podejściu do pracy Jednym z głównych punktów dyskusji jest różnica w podejściu do pracy między pokoleniami. Starsze pokolenia, które wchodziły na rynek pracy w czasach większego bezrobocia, były przyzwyczajone do zaciskania zębów i zdobywania szacunku poprzez ciężką pracę. Z kolei młodsze pokolenia, wychowane w erze mediów społecznościowych i szybkiego dostępu do informacji, oczekują sensu i autentyczności w pracy. „Kiedy myślę o starszych pokoleniach, to to, czego zazdroszczę starszym pokoleniom, to jest ten spokój, który potrafią zachować. To nie przebodźcowanie od najmłodszych lat. To, że potrafią odłożyć ten telefon i na niego na przykład nie patrzeć. I to, że mają taką ogromną odwagę czasem zrobić krok w tył i powiedzieć ej, ja posłucham tej młodej osoby" – mówi Wiktoria Nowak. Asertywność i lojalność Gościni zwraca uwagę na to, że młodsze pokolenia są bardziej asertywne i stawiają swoje potrzeby na pierwszym miejscu. Przykładem może być sytuacja, w której młody pracownik wybiera jogę zamiast zostania po godzinach, co może być postrzegane jako brak lojalności. Jednakże, jak podkreśla Wiktoria Nowak, młodsze pokolenia są gotowe do poświęceń, jeśli widzą sens w swojej pracy. Znaczenie komunikacji bezpośredniej Ważnym aspektem poruszonym w rozmowie jest preferencja młodszych pokoleń do komunikacji pośredniej, np. przez media społecznościowe, w przeciwieństwie do starszych pokoleń, które wolą komunikację bezpośrednią. Wiktoria Nowak sugeruje, że kluczem do sukcesu jest otwarta i szczera komunikacja, w której obie strony wyrażają swoje potrzeby i oczekiwania. Podcast Forbes Women z udziałem Wiktorii Nowak dostarcza cennych wskazówek dla menedżerów, jak budować mosty komunikacyjne między pokoleniami. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie różnic, otwartość na naukę i autentyczność w relacjach zawodowych. Dzięki temu możliwe jest stworzenie harmonijnego i efektywnego środowiska pracy, w którym każda generacja może w pełni wykorzystać swój potencjał. Współczesne miejsce pracy wymaga od nas elastyczności i gotowości do adaptacji. Zrozumienie i akceptacja różnic międzypokoleniowych może przynieść korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, prowadząc do bardziej zintegrowanego i produktywnego zespołu. Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”.   Wiktoria Nowak -  Współzałożycielka społeczno-biznesowego projektu GenbOOst, który buduje mosty międzypokoleniowe w firmach. Studentka II stopnia Organizowania rynku pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Współtworzyła jedną z największych akcji profrekwencyjnych w Polsce w październiku 2023, „Dziewczyny na Wybory”. Obecnie akcja przekształciła się w stowarzyszenie, które aktywnie promuje partycypację młodych kobiet w polityce, niezależnie od poglądów. Pełniła dwie kadencje w Parlamencie UW oraz jest Senatorką Studencką w Senacie UW. Zasiada w Radzie Dydaktycznej na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych. Jest finalistką programu „Jestem Liderką”, który co roku wybiera 21 wybitnie zaangażowanych młodych kobiet z całej Polski. W tym roku została wybrana jako reprezentantka Polski na US Summit Vital Voices, gdzie ze 100 zaangażowanych kobiet tylko 8 pochodzi z Polski. Speakerka na ogólnokrajowych konferencjach takich jak Open Eyes Economy Summit, Igrzyskach Wolności, czy Konferencji Solidarnie.PL.  
    --------  
    15:48
  • Neuroróżnorodność w biznesie: moda czy potrzeba? #OnetAudio
      Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women, Agata Jankowska rozmawia z dr Anną Kiedrzyńską-Tui, kulturoznawczynią, badaczką trendów i współzałożycielką agencji PropsyPR, na temat neuroróżnorodności w miejscu pracy. Dr Anna Kiedrzyńska-Tui, specjalistka w dziedzinie promowania organizacji pozarządowych i projektów społecznych, podkreśla, że neuroróżnorodność nie jest chwilową modą, lecz istotnym zjawiskiem, które wymaga uwagi i zrozumienia. „Termin neuroróżnorodność powstał już dawno temu, ukuty przez australijską psycholog kliniczną. Oznacza on, że mózg ludzki funkcjonuje w sposób różnorodny" - wyjaśnia gościni. „Nie jest to jednostka chorobowa ani niepełnosprawność, która wyklucza zdolność do pracy czy samodzielnego funkcjonowania." Rozmowa dotyczy również wyzwań, jakie stoją przed pracodawcami w kontekście tworzenia inkluzywnych miejsc pracy. Dr Anna Kiedrzyńska-Tui zwraca uwagę na konieczność edukacji pracodawców i pracowników w zakresie neuroróżnorodności. „Jeśli ktoś nie ma wiedzy, to warto pytać drugą osobę: jak lubisz, jak chcesz, co ci ułatwia, a co przeszkadza w twojej codziennej pracy?" - mówi. Agata Jankowska porusza również temat diagnozowania neuroróżnorodności, zwracając uwagę na rosnącą popularność tego zjawiska w mediach społecznościowych. „Pokolenie Z diagnozuje się na TikToku," - zauważa Jankowska. Dr Anna Kiedrzyńska-Tui odpowiada, że diagnoza jest ważna, jeśli pewne nawyki lub zachowania utrudniają życie. „Warto się diagnozować w momencie, w którym dane zachowanie przeszkadza nam i utrudnia nam życie" - dodaje. W trakcie rozmowy gościni podkreśla, że różnorodność mózgów może wzbogacać zespoły, a nie je hamować. „Nie myślę, że to jest moda. Myślę, że to są jednak trudności, z którymi przychodzi żyć tej osobie. A ja jako pracodawca mam wybór. Jeśli mam tego świadomość, mam możliwość pomóc tej osobie stworzyć takie warunki i taką przestrzeń, która pomoże jej się rozwinąć w miejscu pracy." Podcast porusza również temat wyzwań związanych z tworzeniem inkluzywnych miejsc pracy. Dr Anna Kiedrzyńska-Tui zwraca uwagę na potrzebę otwartości i szczerości w komunikacji z pracownikami. „Kluczowe jest pytanie drugiej osoby, co jej ułatwia, a co przeszkadza w codziennej pracy”. „Budowanie relacji z drugą osobą zaczyna się od procesu rekrutacji." Rozmowa kończy się refleksją na temat korzyści płynących z zatrudniania osób neuroróżnorodnych. „Inkluzywne zespoły, które włączają osoby neuroróżnorodne, zyskują lepsze wyniki finansowe" - podkreśla gościni. „Zatrudniajcie osoby różne, bo to się opłaca." Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”.
    --------  
    15:26
  • Jak Inspiring Girls Polska buduje przyszłość pewnych siebie kobiet? Rozmowa z Elizą Durką #OnetAudio
    [AUTOPROMOCJA] Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. „Nie bój się słuchać samej siebie” – to przesłanie Elizy Durki, prezeski Fundacji Inspiring Girls Polska, która w rozmowie z Katarzyną Dębek, redaktorką naczelną Forbes Women Polska, opowiedziała o misji swojej organizacji, wyzwaniach współczesnych dziewczyn i roli biznesu w budowaniu pewności siebie młodych kobiet. Eliza Durka, doświadczona menedżerka z międzynarodowym doświadczeniem, obecnie łączy pracę badawczą z działalnością społeczną. Fundacja Inspiring Girls Polska, będąca częścią międzynarodowej sieci, działa na rzecz podnoszenia aspiracji edukacyjnych i zawodowych dziewczyn już od 10. roku życia. Jak podkreśla Eliza Durka, kluczowe jest łączenie młodych dziewczyn z dorosłymi kobietami, które dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi i edukacyjnymi, inspirując młodsze pokolenie do śmiałego marzenia i planowania przyszłości. Eliza Durka zwraca uwagę na istotną rolę biznesu w działalności fundacji. Firmy angażują się w programy Inspiring Girls, widząc w nich nie tylko cel społeczny, ale także korzyści HR-owe i wizerunkowe. Pracowniczki firm, które stają się role modelkami, przechodzą specjalne szkolenia, co jest dla nich formą rozwoju osobistego i zawodowego. Jednym z najważniejszych projektów fundacji są badania i raporty dotyczące sytuacji dziewczyn w Polsce. Ostatni raport, dotyczący pewności siebie, przyniósł niepokojące dane – tylko 31% dziewczyn odważnie wyraża swoje zdanie, a jedynie 40% wierzy, że może osiągnąć swoje cele. Jednak Eliza Durka podkreśla, że 78% dziewczyn wierzy, że nad pewnością siebie można pracować, co daje nadzieję na przyszłość. W rozmowie poruszono również temat stereotypów i ich wpływu na aspiracje dziewczyn. Menedżerka zauważa, że po 10. roku życia dziewczyny zaczynają odczuwać presję negatywnych stereotypów, co ogranicza ich marzenia i plany zawodowe. Dlatego tak ważne jest, aby wspierać je na tym etapie, zanim stracą wiarę w swoje możliwości. Eliza Durka, jako mama dwóch córek, podkreśla, że macierzyństwo jest dla niej motywacją do pracy nad sobą i wsparcia swoich dzieci w budowaniu pewności siebie. „Chcę, żeby moje córki umiały słuchać siebie i miały siłę, by nie ulegać presji otoczenia” – mówi. Fundacja Inspiring Girls Polska, poprzez swoje działania, raporty i współpracę z biznesem, dąży do tego, aby przyszłe pokolenia kobiet były pewne siebie, świadome swoich możliwości i gotowe do realizacji swoich marzeń. Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”.   ELIZA Durka-Cieślawska - Fundatorka i Prezeska Inspiring Girls Polska, menadżerka, badaczka i aktywistka społeczna. Łączy kilkunastoletnie doświadczenie pracy na stanowiskach kierowniczych wysokiego szczebla w międzynarodowych korporacjach z pracą badawczą i działaniami na rzecz zmiany społecznej. Doradczyni polskiego rządu w latach 2008-2009 i współautorka strategii rozwoju kraju „Polska 2030” gdzie odpowiadała za obszar kapitału społecznego Polski. Obecnie tworzy Fundację Inspiring Girls Polska, w której zajmuje się empowermentem dziewczyn, potencjałem przywódczym młodych i adaptacją młodego pokolenia do zmiany społecznej wywołanej rewolucją technologiczną. Pomysłodawczyni i współautorka m.in. raportów „Aspiracje dziewczynek w Polsce” (2021)- diagnozy społecznej młodego pokolenia Polek w wieku 10-15 lat, „Dziewczynki i Technologie. Jak wspierać sprawczość cyfrową młodych” (2022), „Dziewczyny i Przywództwo. Jak wspierać potencjał przywódczy młodych” (2023) i „Pewność siebie dziewczyn w Polsce” (2024). Absolwentka historii na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystka Swedish Institute Management Program oraz Center for Leadership.
    --------  
    14:11
  • „Pacjentom należy się to, co najlepsze”. Rozmowa z Anną Rulkiewicz #OnetAudio
    [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA I AUTOPROMOCJA] Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. W najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women” Agata Jankowska rozmawia z Anną Rulkiewicz, szefową Grupy Luxmed, o ubezpieczeniu szpitalnym, prywatnej służbie zdrowia oraz tym, jak ważnym jest ona komponentem w polskim systemie ochrony zdrowia
    --------  
    12:44
  • Różnorodność w miejscu pracy to klucz do sukcesu #OnetAudio
    Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women, Katarzyna Gaweł rozmawia z Anną Jawor-Joniewicz i Marzeną Strzelczak na temat zarządzania różnorodnością w miejscu pracy. Dyskusja koncentruje się na wynikach badania Diversity IN Check, które ocenia dojrzałość pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania inkluzywnych organizacji. W ostatniej, 4. edycji badania, wzięło udział 77 firm i organizacji, reprezentujących szeroki przekrój branż – od usług po energetykę. Raport zawiera szczegółowe wyniki z badania w podziale na obszary tematyczne, rekomendacje dla organizacji, które chciałyby polepszyć swoje wyniki z zakresu zarządzania różnorodnością oraz dobre praktyki pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością w Polsce. Wśród dobrych praktyk znalazły się: podejście do pracy osób 50+, wsparcie dla różnorodnych grup wiekowych oraz rozwiązania sprzyjające dobrostanowi pracowników.
    --------  
    14:12

Więcej Biznes podcastów

O Forbes Women Podcast

"Forbes Women Podcast" to format, który na pierwszym planie stawia kobiety. Współtworzą go: Katarzyna Dębek, Agnieszka Filipiak, Katarzyna Gaweł, Agata Jankowska, Agnieszka Zaręba i Piotr Zieliński. Co tydzień usłyszysz tutaj rozmowy z charyzmatycznymi gościniami, które do działania inspirują nie tylko kobiety.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Forbes Women Podcast, Jak inwestować? i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.1.0 | © 2007-2024 radio.de GmbH
Generated: 12/19/2024 - 2:16:28 AM