Powered by RND
PodcastyBiznesForbes Women Podcast

Forbes Women Podcast

Dziennikarki Forbes Women
Forbes Women Podcast
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 100
  • Cele jako klucz do szczęścia - rozmowa z Karoliną Karolczak #OnetAudio
    [AUTOPROMOCJA] Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. https://onetaudio.app.link/PodcastZamkniety W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women, Katarzyna Gaweł gości Karolinę Karolczak, mentorkę skutecznego planowania i realizacji celów, trenerkę, coachkę i przedsiębiorczynię. Karolczak, twórczyni programu Celomania, opowiada o swojej drodze do sukcesu, która zaczęła się od przeczytania książki Briana Tracy w wieku 20 lat. To właśnie wtedy zaczęła zapisywać swoje cele, które z czasem wszystkie zrealizowała.  Gościni podkreśla, że kluczem do osiągania celów jest ich świadome wyznaczanie i kontrolowanie. Opowiada, jak ważne jest, aby cele były zgodne z naszymi marzeniami i wartościami, a także jak istotne jest ich regularne przeglądanie i aktualizowanie. W rozmowie porusza również temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, podkreślając, że cele powinny obejmować różne aspekty naszego życia, takie jak zdrowie, relacje, rozwój zawodowy i finanse.  Jednym z kluczowych momentów w karierze coachki było wystąpienie na jednej scenie z Brianem Tracy w 2017 roku, co otworzyło przed nią nowe możliwości zawodowe. Od tego czasu współpracuje z Brian Tracy International, pomagając innym w realizacji ich celów.  Karolina Karolczak dzieli się również praktycznymi wskazówkami, jak skutecznie wyznaczać cele. Zaleca, aby zapisywać je na papierze, w czasie teraźniejszym, i regularnie przeglądać. Podkreśla, że cele powinny być mierzalne i określone w czasie, co pozwala na ich skuteczną realizację. W rozmowie pojawia się również temat motywacji i tego, jak ważne jest, aby cele były zgodne z naszymi marzeniami i wartościami.  Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”. 
    --------  
    15:15
  • „Prezeski po godzinach”: Prezeska, która nie boi się wyzwań - rozmowa z Joanną Świerzyńską #OnetAudio
    W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women „Prezeski po godzinach” Małgorzata Mierżyńska rozmawia z Joanną Świerzyńską, prezeską Deloitte Polska oraz partnerką zarządzającą Deloitte w Polsce, krajach bałtyckich i Ukrainie, o wyzwaniach związanych z łączeniem kariery zawodowej z życiem rodzinnym, o wartości przyjaźni i wsparcia oraz o tym, jak radzić sobie z porażkami. Joanna Świerzyńska zarządza firmą o przychodach przekraczających półtora miliarda złotych i zatrudniającą ponad trzy tysiące pracowników. Po pracy angażuje się w programy mentoringowe dla kobiet, jest stałą bywalczynią stołecznych scen dramatycznych oraz mamą dwojga nastolatków. Rozmowa zaczyna się od tematu dzieci i wyzwań związanych z łączeniem kariery zawodowej z życiem rodzinnym. Gościni przyznaje, że pogodzenie tych dwóch sfer zawsze wiąże się z kompromisami. Podkreśla, że kluczowe jest wybieranie momentów, które mają rzeczywiste znaczenie dla dzieci i bycie obecnym w tych chwilach. Wspomina, że przez całą podstawówkę towarzyszyła córce na zakończeniu roku szkolnego, mimo że jej praca była bardzo angażująca. Jednym z najważniejszych tematów poruszanych w rozmowie jest wsparcie ze strony partnera. Joanna Świerzyńska opowiada, jak ważne jest wybranie partnera, który jest gotowy przejąć połowę obowiązków domowych i opiekuńczych. Podkreśla, że jej mąż zawsze ją wspierał, co pozwoliło jej na rozwój zawodowy. Wspomina, że jej kariera odbiła się na jego pracy zawodowej, ale razem zbudowali silną relację opartą na partnerstwie. Gościni mówi również o znaczeniu budowania relacji z przyjaciółmi i sieci kontaktów zawodowych. Przyznaje, że na pewnym etapie swojej kariery zaniedbała te relacje, co teraz stara się naprawić. Podkreśla, że przyjaciele są dla niej ostoją i źródłem wsparcia. Rozmowa dotyka także tematów związanych z radzeniem sobie z porażkami. Joanna Świerzyńska przyznaje, że porażki są trudne, ale ważne jest, aby się z nich otrząsnąć i iść dalej. Wspomina, że nauczyła się odbijać w oczach innych i czerpać z tego siłę. Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”.    
    --------  
    15:08
  • Kobieta i finanse. Jak oszczędzamy, inwestujemy i podejmujemy decyzje finansowe?
    [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA] -Największym autorytetem finansowym dla młodych ludzi jest mama. Na drugim miejscu jest tata. Wyniki badania mBanku zaskakują, bo w dzisiejszym świecie silnie zdominowanym przez influencerów i media społecznościowe można by się spodziewać, że to właśnie internetowe autorytety odgrywają kluczową rolę. Jednak młodzież wskazała, że to mama ma największy wpływ na ich edukację finansową - mówi w podcaście Forbes Women Aleksandra Żukowska, dyrektorka sprzedaży bankowości prywatnej mBanku.    Czy bankowość może być inkluzywna?  Bankowość może i powinna być inkluzywna. Zwłaszcza w dwóch aspektach- w kontekście zatrudnienia i klientów. Wśród pracowników banków widoczny jest trend dążący do większej różnorodności zespołów, zarówno pod względem płci, jak i wieku, co sprzyja lepszej obsłudze klientów. Historycznie niektóre działy bankowości były mocno sfeminizowane, a inne, jak IT, zdominowane przez mężczyzn. Jednak ten trend się zmienia. Inkluzywność obejmuje także różne grupy wiekowe, umożliwiając zatrudnianie zarówno młodych osób, jak i dojrzałych pracowników, którzy mogą być atrakcyjnymi partnerami do rozmowy dla określonych grup klientów.  W kontekście klientów inkluzywność objawia się między innymi dbałością o różne grupy, na przykład osoby starsze, które potrzebują bardziej indywidualnego podejścia. Bank nie posiada wyjątkowej oferty dedykowanej wyłącznie kobietom czy mężczyznom, ale dba by oferta była równa i równie przyjazna dla wszystkich klientów, bez względu na płeć.  Jakie są różnice w zarządzaniu finansami, inwestowaniu i oszczędzaniu między kobietami a mężczyznami?   Kobiety są bardziej ostrożne i konserwatywne w podejmowaniu decyzji finansowych. Wśród zamożnych klientek banku jedynie 12% aktywnie inwestuje, podczas gdy 77% posiada rachunki oszczędnościowe. Kobiety preferują bezpieczne strategie finansowe i chętniej oszczędzają na „czarną godzinę”. Co ciekawe, wśród klientów zamożnych kobiety stanowią około 40%, jednak w przypadku aktywnie inwestujących ten odsetek jest znacznie niższy. Kobiety chętniej trzymają środki w bezpiecznych miejscach, niż podejmują ryzyko inwestycyjne. Ta różnica może wynikać z wychowania oraz nierównego dostępu do edukacji finansowej na różnych etapach życia. Kobiety rzadziej wierzą w swoje możliwości finansowe, nawet jeśli osiągają podobne wyniki inwestycyjne jak mężczyźni. Z drugiej strony kobiety podejmują mniej gwałtownych decyzji inwestycyjnych, co może działać na ich korzyść – mniej kosztów transakcyjnych oznacza lepsze długoterminowe wyniki. Jednak tylko 9% kobiet uważa, że są równie dobre lub lepsze od mężczyzn w zarządzaniu finansami. To pokazuje, że wciąż istnieje potrzeba budowania większej pewności siebie u kobiet w obszarze inwestycji i finansów.   Mogę teraz ja zadać ci pytanie?   Oczywiście.   Kto jest dla młodych ludzi wzorem w kwestiach finansowych – mama, influencer czy bank?  Influencer? Jako mama nastolatków jestem pewna, że przegrywam z internautami i z tatą.   Badania przeprowadzone przez mBank wśród klientów pokazały, że największym autorytetem finansowym dla młodych ludzi jest mama. Na drugim miejscu jest tata. Wyniki były zaskakujące, ponieważ w dzisiejszym świecie silnie zdominowanym przez influencerów i media społecznościowe można by się spodziewać, że to właśnie internetowe autorytety odgrywają kluczową rolę. Jednak młodzież wskazała, że to mama ma największy wpływ na ich edukację finansową. Wyniki badań pokazały, że polskie domy nie unikają rozmów o pieniądzach – 74% ankietowanych nastolatków potwierdziło, że w ich rodzinach finanse nie są tematem tabu. Rodzice coraz częściej angażują się w edukację finansową dzieci, pokazując im różne rozwiązania i ucząc zarządzania pieniędzmi w praktyce. Dzięki temu młodzi ludzie mają coraz większą świadomość finansową już na starcie w dorosłość.  Jakie potrzeby mają klienci z różnych pokoleń?   Starsze pokolenie częściej podejmuje decyzje finansowe wspólnie z partnerem i preferuje zachowawcze strategie inwestycyjne. Kobiety inwestujące aktywnie to najczęściej osoby około 39. roku życia, z wyższym wykształceniem, często skupione na karierze zawodowej i mające mniej dzieci. Kobiety z tej grupy wiekowej są bardziej skłonne do podejmowania ryzyka w inwestowaniu i częściej poszukują rozwiązań poprawiających ich przyszłość finansową.  Wśród młodszych klientek banku widoczny jest trend poszukiwania produktów emerytalnych, takich jak IKE i IKZE. Coraz więcej kobiet świadomie planuje przyszłość finansową, zwracając uwagę na różnice w wysokości emerytur kobiet i mężczyzn (wynoszące około 20%). Dodatkowo kobiety częściej odkładają środki dla swoich dzieci, kierując się potrzebą zabezpieczenia bliskich. Świadomość finansowa wśród młodych rośnie, co jest efektem zarówno działań edukacyjnych prowadzonych przez banki, jak i większej dostępności produktów finansowych.  Jaką radę dałabyś sobie na początku kariery zawodowej?  Najważniejsze jest, aby się nie bać i podejmować wyzwania. Kobiety często czekają, aż będą spełniały wszystkie wymagania na dane stanowisko, podczas gdy mężczyźni aplikują śmielej, nawet jeśli spełniają tylko część kryteriów. Warto odważnie startować w rekrutacjach, pokazywać swoje kompetencje i szukać wsparcia w mentoringu. Ważne jest również budowanie świadomości finansowej i niezależności zawodowej. Kobiety często doświadczają stagnacji w karierze po powrocie z urlopów macierzyńskich – w takich momentach warto poszukać nowych wyzwań i rozważyć zmianę pracy, jeśli obecne miejsce nie oferuje możliwości rozwoju. Warto także inwestować w siebie i swoje kompetencje, bo tylko wychodząc poza strefę komfortu, można osiągnąć sukces. Współczesna bankowość daje kobietom coraz więcej możliwości, a organizacje takie jak mBank wspierają kobiety poprzez programy mentoringowe i edukacyjne, pomagając im zdobyć pewność siebie w świecie finansów i zarządzania. 
    --------  
    32:46
  • Jak otworzyć własną restaurację McDonald’s?
    [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA] Aż 91 proc. restauracji McDonald’s w Polsce prowadzą franczyzobiorcy – lokalni przedsiębiorcy. Wśród nich jest Natalia Pałka-Urban, która rzuciła etat, aby zostać restauratorką. Dzisiaj w ramach franczyzy prowadzi już 10 lokali i ciągle ma apetyt na więcej.  Czy łączenie ról matki, żony, liderki, przedsiębiorczyni i restauratorki to trudna sztuka?   Wszystko zależy od elastyczności, zaangażowania, umiejętności planowania, zarządzania czasem i świadomego podejmowania decyzji przy wchodzeniu w biznes. Dla mnie jest to wymarzona sytuacja i nie wyobrażam sobie innego życia. Jak inne mamy wiem, że nie wszystko da się zaplanować od A do Z. W Polsce działa obecnie 580 restauracji McDonald’s. W strukturze sieci, 73 proc. kierowników restauracji własnych oraz 34 proc. franczyzobiorców stanowią kobiety. Jesteśmy dowodem na to, że przy odrobinie chęci i samozaparcia da się połączyć różne role. Gdzie można się tego nauczyć? Każdy franczyzobiorca McDonald’s przechodzi na początku szkolenie, które trwa od 9 do 12 miesięcy. To czas, aby poznać teoretyczne i praktyczne zasady prowadzenia restauracji. Bardzo dobrze wspominam moment, gdy brałam udział w szkoleniach i uczyłam się pracy w restauracji. Dzięki temu do dzisiaj lubię obsługiwać naszych gości i nadal zdarza się, że pracuję ramię w ramię z zespołem. Rozumienie tego biznesu od podszewki, a właściwie od kuchni, i bycie blisko ludzi, praca z nimi, są kluczowe w prowadzeniu tego biznesu. Oczywiście predyspozycje osobiste oraz doświadczenie z zakresu zarządzania i prowadzenia biznesu są dużą wartością dodaną na starcie. Profil kandydata na franczyzobiorcę bazuje na osobach, które są przedsiębiorcze, mają predyspozycje do bycia liderem. Muszą to być osoby, dla których priorytetem jest zadowolenie klientów, dobre i powtarzalne doświadczenie naszych gości, a rozwój stawiają jako główny cel dla siebie i prowadzonego biznesu. W Polsce już ponad sto osób prowadzi restauracje McDonald’s w formie franczyzy. W ciągu roku grupa ta ma poszerzyć się o ok. 10 proc. Jakie warunki należy spełnić, by do nich dołączyć? Mogę powiedzieć o podstawowych wytycznych i założeniach. Umowa franczyzowa podpisywana jest zwykle na 20 lat. Wymaga inwestycji na poziomie ok. 5,5 mln zł, z czego 25 proc. pochodzi ze środków własnych, reszta może być sfinansowana z kredytu. W szczególnych przypadkach wymagana kwota środków własnych może być niższa, najważniejsze jest wysokie dopasowanie kandydata do roli franczyzobiorcy i odpowiednia motywacja. W przypadku pierwszej restauracji, McDonald’s wymaga zamieszkania nie dalej niż 50 km od lokalizacji restauracji, przy czym kandydat może wskazać w procesie rekrutacji region, w którym chciałby prowadzić biznes. Korporacja oczekuje również od licencjobiorcy, że od momentu wejścia do systemu będzie aktywnie zaangażowany w codzienną pracę restauracji. Dodatkowym wymogiem jest to, by część przychodów z restauracji była stale reinwestowana w rozwój i modernizację lokali. Dlatego McDonald’s nie szuka inwestorów, a operatorów restauracji aktywnie zaangażowanych w swoją organizację. Szczegółowe zasady franczyzy dostępne są na stronie internetowej. https://mcdonalds.pl/o-mcdonalds/franczyza/   A co dzieje się po upływie 20 lat? Czy można przedłużyć umowę z siecią lub przepisać restauracje na dzieci?   Po upływie okresu obowiązywania umowy i po uzyskaniu pozytywnej oceny współpracy, każdy franczyzobiorca może ubiegać się o kontynuowanie prowadzenia działalności danej restauracji. W ramach współpracy z marką istnieje również możliwość przeprowadzenia procesu przekazania restauracji jednemu ze swoich dzieci, czyli tzw. proces Second Generation. Nie dzieje się to jednak automatycznie, a następca – syn lub córka franczyzobiorcy – musi przejść pełną rekrutację.  Pełna rozmowa video z Natalią Pałka-Urban dostępna jest w podcaście Forbes Women.   
    --------  
    31:39
  • Elżbieta Lendo - kobieta, która zmienia polskie hotelarstwo #OnetAudio
    Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio. Subskrybuj pakiet Onet Premium i słuchaj bez limitu. W najnowszym odcinku podcastu Forbes Women, Agata Jankowska rozmawia z Elżbietą Lendo, prezeską Polskich Hoteli Niezależnych oraz zarządzającą pięciogwiazdkowym hotelem Willa Port w Ostródzie i Termami Warmińskimi w Lidzbarku Warmińskim. Elżbieta Lendo, znana z dynamicznego podejścia do zarządzania, opowiada o swojej nietypowej praktyce noszenia młotka w torebce, który symbolizuje jej gotowość do działania i osobistego zaangażowania w każdy aspekt pracy hotelarskiej.  Rozmowa porusza wiele aspektów pracy w hotelarstwie, od codziennych wyzwań, takich jak awarie prądu, po strategiczne decyzje związane z zarządzaniem i restrukturyzacją. Gościni podkreśla, że praca w hotelu to nieustanna gotowość do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji na bieżąco. Opowiada również o swojej drodze zawodowej, która zaczęła się od finansów, a przez restrukturyzacje doprowadziła ją do świata hotelarstwa, gdzie odnalazła swoją prawdziwą pasję.  Elżbieta Lendo mówi także o roli kobiet w hotelarstwie, ich determinacji i umiejętności zarządzania. Podkreśla, że kobiety w tej branży muszą być gotowe na szybkie podejmowanie decyzji i przewidywanie potrzeb gości. Opowiada o swojej strategii pracy z mężczyznami i o tym, jak ważne jest, aby kobiety były stanowcze i dobrze przygotowane do negocjacji.  Rozmowa kończy się refleksją na temat przyszłości turystyki w Polsce, wyzwań związanych z pandemią i wojną na Ukrainie oraz potrzebą promocji polskich produktów regionalnych. Elżbieta Lendo podkreśla, że turystyka jest kluczową gałęzią gospodarki, która wymaga wsparcia i odpowiedniej strategii promocyjnej.  Więcej usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu „Forbes Women”. 
    --------  
    8:03

Więcej Biznes podcastów

O Forbes Women Podcast

"Forbes Women Podcast" to format, który na pierwszym planie stawia kobiety. Współtworzą go: Katarzyna Dębek, Agnieszka Filipiak, Katarzyna Gaweł, Agata Jankowska, Agnieszka Zaręba i Piotr Zieliński. Co tydzień usłyszysz tutaj rozmowy z charyzmatycznymi gościniami, które do działania inspirują nie tylko kobiety.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Forbes Women Podcast, PB Podcasty i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.15.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 4/15/2025 - 9:30:24 AM