seo-podcast.pl - podcast dotyczący pozycjonowania stron i sklepów internetowych, SXO, ASO, optymalizacji pod SEO, zdobywania linków SEO (link building), content...
http://seo-podcast.plProwadzący: Paweł CengielMigracja serwisu a SEO - o czym należy pamiętać?Migracja serwisu to proces wymagający szczególnej uwagi i staranności.Jeśli nie wykonamy go starannie, może to przynieść bardzo negatywne skutki, takie jak spadki pozycji i ruchu oraz problemy z indeksacją.W tym odcinku SEO Podcastu omówimy czynności, które należy wykonać zarówno przed migracją, jak i po jej zakończeniu.Dowiesz się, jak właściwie przygotować serwis do migracji, jakie kroki podjąć po migracji oraz jakie narzędzia mogą Ci w tym pomóc.W tym filmie odpowiem na pytania:➡️ Jakie kroki są kluczowe przed migracją?➡️ Jakie działania podjąć po migracji?➡️ Jakie narzędzia mogą pomóc w całym procesie migracji?➡️ W jaki sposób monitorować serwis po migracji?Spis treści:00:00 - Wstęp00:46 - Sprawdź aktualne pozycje fraz w Google01:56 - Wykonaj pełną kopię swojego serwisu02:55 - Eksport wewnętrznych adresów URL03:46 - Eksport meta title i description04:53 - Eksport całego contentu z serwisu07:00 - Kopia pliku robots.txt08:46 - Kopia pliku sitemap.xml09:59 - Kopia skryptów GA i GSC11:19 - Testy serwisu przed migracją11:42 - Informacja o przerwie technicznej12:40 - Wykonaj migrację w godzinach nocnych13:23 - UpDraft Plus - kopia Wordpressa14:16 - Ahrefs i Majestic - przed migracją15:54 - Screaming Frog SEO Spider - przed migracją17:13 - Weryfikacja certyfikatu SSL (HTTPS)17:58 - Weryfikacja ścieżek URL do bibliotek JS i styli CSS18:19 - Weryfikacja statusów HTTP (200, 301, 404)20:12 - Weryfikacja contentu (treść, grafika, wideo)21:06 - Analiza linkowania wewnętrznego22:57 - Przeniesienie skryptów GA i GSC24:43 - Weryfikacja przekierowań 30125:21 - Weryfikacja znacznika "noindex"26:06 - Analiza zawartości pliku robots.txt26:51 - Analiza linków zewnętrznych27:39 - Monitorowanie pozycji w Google28:37 - Ponowna indeksacja serwisu po poprawkach29:30 - Analiza znaczników schema.org30:15 - Analiza prędkości i Core Web Vitals31:23 - Crawl serwisu w poszukiwaniu błędów32:28 - GA i GSC - po migracji32:52 - Screaming Frog SEO Spider - po migracji33:22 - Ahrefs i Majestic - po migracji34:09 - Google PageSpeed Insights i GTmetrix34:33 - Narzędzia dla deweloperów35:00 - Sitebulb35:37 - Podsumowanie🚀 Agencja SEO-WWW.PL: https://seopdcstl.ink/3yeG3Qa🔗 Sklep SEO: https://seopdcstl.ink/4bZVZ6S🖥 Autorski kurs SEO: https://seopdcstl.ink/3WDKT2H 🟡 zdobądź dostęp w abonamencie za 99 zł📚 Autorskie książki o SEO: https://seopdcstl.ink/3PFaIJx✉️ Kontakt ze mną: https://seopdcstl.ink/49KOBMgObserwuj moją agencję w social media:➡️ Facebook: https://seopdcstl.ink/3ctrRYu➡️ Instagram: https://seopdcstl.ink/3PJgwBG➡️ LinkedIn: https://seopdcstl.ink/3aQO41YPosłuchaj wszystkich odcinków w formie podcastu:🎵 Spotify: https://seopdcstl.ink/3PuioPi🎵 Apple Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B9V5G9🎵 Google Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B769nq#google #wyciek #pozycjonowanie #seo
--------
36:34
Wyciek dokumentacji Google - jakie tajemnice poznaliśmy?
http://seo-podcast.plProwadzący: Paweł CengielWyciek dokumentacji Google - jakie tajemnice poznaliśmy?W najnowszym odcinku SEO Podcastu omówimy największy jak dotąd wyciek informacji od Google - wewnętrzną dokumentację referencyjną API Google Search’s Content Warehouse.Dokumentacja, która trafiła do sieci, ujawnia kluczowe informacje na temat działania algorytmów wyszukiwarki Google, wywołała burzę spekulacji wśród specjalistów SEO i dostarcza niespotykanych wcześniej informacji na temat tego, jak może działać wyszukiwarka Google i jej algorytmy.W jaki sposób doszło do wycieku dokumentacji Google? Co dokładnie wyciekło firmie Google? Jakie stanowisko przyjmuje Google na temat wycieku dokumentów? Jakie wnioski wyciąga branża SEO na temat wycieku dokumentacji? Jakie są przewidywania specjalistów SEO na przyszłość?O tym w posłuchasz w kolejnym odcinku SEO Podcastu!W tym filmie odpowiem na pytania:➡️ W jaki sposób doszło do wycieku dokumentacji Google?➡️ Co dokładnie wyciekło firmie Google?➡️ Jakie stanowisko przyjmuje Google na temat wycieku dokumentów?➡️ Jakie wnioski wyciąga branża SEO na temat wycieku dokumentacji?Spis treści:00:00 - Wstęp01:50 - Na jaki wizerunek zapracowała firma Google?03:19 - Na czym polegał wyciek dokumentacji Google?04:10 - NavBoost - analiza naszego zachowania w SERP-ach05:14 - siteAuthority - weryfikacja autorytetu naszego serwisu?05:34 - hostAge - tymczasowy sandbox dla nowych serwisów?05:45 - author - zbieranie informacji o autorach treści06:00 - Wewnętrzna mapa linków do popularnych podstron06:56 - Analiza ostatnich 20 wersji naszych serwisów07:10 - Google weryfikuje daty naszych publikacji07:20 - Analiza słowników internetowych07:29 - Odpowiedź Google na wyciek dokumentacji08:13 - Wnioski branży SEO na temat wycieku dokumentacji11:00 - Czy warto używać Google Disavow?11:27 - Jakie linki pozycjonujące warto zdobywać?11:49 - Jakie kliknięcia z SERP-ów warto zdobywać?12:08 - Page Rank - czy wciąż jest aktualny dla Google?12:38 - smallPersonalSite - Google pomaga stronom osobistym?13:58 - Jakie treści należy publikować?14:30 - FontSize - analiza rozmiaru czcionki w widoku desktop i mobile14:49 - Moje wnioski na temat wycieku dokumentacji Google15:16 - Podsumowanie📝 Dokumentacja Google, która wyciekła:➡️ Źródło #1: https://seopdcstl.ink/3RvYW7z➡️ Źródło #2: https://seopdcstl.ink/3XIgBgv➡️ Źródło #3: https://seopdcstl.ink/3xjgAEI🚀 Agencja SEO-WWW.PL: https://seopdcstl.ink/3Vp3he6🔗 Sklep SEO: https://seopdcstl.ink/3xjP6yK🖥 Autorski kurs SEO: https://seopdcstl.ink/3xubqFX 🟡 zdobądź dostęp w abonamencie za 99 zł📚 Autorskie książki o SEO: https://seopdcstl.ink/3PFaIJx✉️ Kontakt ze mną: https://seopdcstl.ink/49KOBMgObserwuj moją agencję w social media:➡️ Facebook: https://seopdcstl.ink/3ctrRYu➡️ Instagram: https://seopdcstl.ink/3PJgwBG➡️ LinkedIn: https://seopdcstl.ink/3aQO41YPosłuchaj wszystkich odcinków w formie podcastu:🎵 Spotify: https://seopdcstl.ink/3PuioPi🎵 Apple Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B9V5G9🎵 Google Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B769nq#google #wyciek #pozycjonowanie #seo
--------
17:35
Na co zwrócić uwagę programiście budując serwis widoczny pod SEO?
http://seo-podcast.plProwadzący: Paweł CengielNa co zwrócić uwagę programiście budując serwis widoczny pod SEO?Czy jesteś na etapie budowy nowego serwisu? A może chciałbyś poprawić aktualną jego wersję? Jakie wskazówki przekazać programiście lub agencji interaktywnej, która Tworzy dla Ciebie nową stronę lub sklep internetowy, aby był on zgodny z najnowszymi standardami i wymaganiami technicznymi, zgodnymi z SEO?W tym odcinku SEO Podcastu omówimy bardzo dużo aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę i przygotować się przed rozmową z zespołem programistów, którzy nie do końca wiedzą, dlaczego dana funkcjonalność powinna zostać wykonana w taki sposób, aby była zgodna z wymaganiami algorytmów wyszukiwarki Google.Omówimy możliwości platform e-commerce (SaaS i Open Source), ofert hostingów zoptymalizowanych pod wybraną platformę CMS i e-commerce, a także wymienię Ci elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę programiście przed, w trakcie i po zbudowaniu dla Ciebie serwisu internetowego, które mają ogromne znaczenie dla jego indeksacji i odpowiedniej widoczności w wyszukiwarce Google.Na koniec poznasz listę czynności weryfikacyjnych, przez które powinieneś przejść krok po kroku razem z programistą, testując i weryfikując swój serwis przed jego uruchomieniem.W tym filmie odpowiem na pytania:➡️ Którą platformę wybrać pod przyszłą stronę lub sklep internetowy?➡️ Który hosting wybrać dla lepszych efektów SEO?➡️ Na jakie elementy na stronie lub w sklepie internetowym zwrócić uwagę w trakcie jego budowy pod przyszłe SEO?Spis treści:00:00 - Wstęp02:16 - Wybór platformy do zarządzania treścią i produktami06:36 - Wybór hostingu zoptymalizowanego pod platformę07:36 - Ustawienie wersji PHP na serwerze08:56 - Certyfikat SSL10:19 - Przekierowanie domeny11:25 - Google Analytics 4, Google Search Console14:08 - Meta tagi15:28 - Plik robots.txt17:02 - Mapa witryny18:13 - Ścieżka użytkownika (breadcrumb)19:15 - Przyjazne adresy URL19:54 - Znacznik Canonical20:54 - Obsługa grafiki w formacie WebP22:18 - Dane strukturalne23:06 - Znacznik Hreflang23:36 - Optymalizacja treści26:08 - Weryfikacja serwisu28:22 - Podsumowanie🚀 Agencja SEO-WWW.PL: https://seopdcstl.ink/3PwWGMN🔗 Sklep SEO: https://seopdcstl.ink/3sX4Sgl🖥 Autorski kurs SEO: https://seopdcstl.ink/3rg0852 🟡 zdobądź dostęp w abonamencie za 99 zł📚 Autorskie książki o SEO: https://seopdcstl.ink/3PFaIJx✉️ Kontakt ze mną: https://seopdcstl.ink/3PAkDmjObserwuj moją agencję w social media:➡️ Facebook: https://seopdcstl.ink/3ctrRYu➡️ Instagram: https://seopdcstl.ink/3PJgwBG➡️ LinkedIn: https://seopdcstl.ink/3aQO41YPosłuchaj wszystkich odcinków w formie podcastu:🎵 Spotify: https://seopdcstl.ink/3PuioPi🎵 Apple Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B9V5G9🎵 Google Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B769nq🔗 Poprzedni odcinek o danych strukturalnych, o których wspominam w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=87-bZdgE5Z8#pozycjonowanie #seo #google
--------
29:29
Google Voice Search - jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie głosowe?
http://seo-podcast.plProwadzący: Paweł CengielGoogle Voice Search - jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie głosowe?W tym odcinku porozmawiamy o technologii, z którą masz do czynienia na co dzień lub po prostu, z którą zupełnie przypadkowo spotkałeś się podczas kliknięcia w mikrofon w polu wyszukiwarki Google.Google Voice Search (czyli wyszukiwanie głosowe w Google) to nowoczesna funkcja dostępna zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wersji wyszukiwarki Google, umożliwiająca korzystanie z wyszukiwarki bez ręcznego wprowadzania zapytań za pomocą klawiatury.W tym podcaście opowiem Ci, dlaczego powinieneś zoptymalizować swoją stronę lub sklep internetowy pod usługę Google Voice Search i przede wszystkim, w jaki sposób to zrobić.Dowiesz się także, na co powinieneś zwrócić uwagę w trakcie optymalizacji swojego serwisu pod wyszukiwanie głosowe, a w szczególności poznasz najważniejsze czynniki, na których powinieneś się skupić w pierwszej kolejności.W tym filmie odpowiem na pytania:➡️ Czym jest usługa Google Voice Search?➡️ Na czym polega wyszukiwanie głosowe w Google?➡️ Jak zoptymalizować serwis pod Google Voice Search?Spis treści:00:00 - Wstęp01:13 - Czym jest usługa Google Voice Search?03:16 - Na czym polega wyszukiwanie głosowe w Google?04:43 - Jakie są zalety optymalizacji serwisu pod Google Voice Search?06:05 - Jak zoptymalizować serwis pod Google Voice Search?10:03 - Na co szczególnie zwracać uwagę podczas optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe?11:15 - Podsumowanie🚀 Agencja SEO-WWW.PL: https://seopdcstl.ink/3Othu7k🔗 Sklep SEO: https://seopdcstl.ink/3D6vnlE🖥 Autorski kurs SEO: https://seopdcstl.ink/3q3SNVG📚 Autorskie książki o SEO: https://seopdcstl.ink/3PFaIJx✉️ Kontakt ze mną: https://seopdcstl.ink/3IgwtPdObserwuj moją agencję w social media:➡️ Facebook: https://seopdcstl.ink/3ctrRYu➡️ Instagram: https://seopdcstl.ink/3PJgwBG➡️ LinkedIn: https://seopdcstl.ink/3aQO41YPosłuchaj wszystkich odcinków w formie podcastu:🎵 Spotify: https://seopdcstl.ink/3PuioPi🎵 Apple Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B9V5G9🎵 Google Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B769nq#pozycjonowanie #seo #google
--------
12:51
Jak sprawdzić sezonowość słów kluczowych?
http://seo-podcast.plProwadzący: Paweł CengielJak sprawdzić sezonowość słów kluczowych?W tym odcinku omówimy sezonowe słowa kluczowe, które mogą mieć ogromne znaczenie dla firm, które swoje usługi lub towary oferują tylko w pewnym okresie roku kalendarzowego. Frazy te mogą przez kilka miesięcy wygenerować naprawdę spory ruch przez użytkowników zainteresowanych usługami i produktami sezonowymi, a to już prosta droga do odnotowania ogromnego wzrostu konwersji.W pierwszej kolejności omówimy termin sezonowych słów kluczowych. Opowiem Ci o trzech typach fraz sezonowych, a także, w jaki sposób sprawdzić, czy dane słowo kluczowe odnotowuje dużo większy ruch w określonych miesiącach w roku.Na koniec podpowiem Ci, kiedy najlepiej zaplanować i rozpocząć marketing sezonowy, aby nie wyprzedziła nas konkurencja. Dowiesz się, kiedy rozpocząć pozycjonowanie sezonowych słów kluczowych i w jaki sposób mądrze rozdzielić budżet na działania promocyjne związane z nadchodzącym sezonem sprzedażowym.W tym filmie odpowiem na pytania:➡️ Czym są sezonowe słowa kluczowe?➡️ Jakie wyróżniamy typy fraz sezonowych?➡️ Jak sprawdzić sezonowość słów kluczowych?Spis treści:00:00 - Wstęp01:17 - Czym są sezonowe słowa kluczowe?03:45 - Jakie wyróżniamy typy fraz sezonowych?05:51 - Jak sprawdzić sezonowość słów kluczowych?09:28 - Jak zaplanować pozycjonowanie sezonowych słów kluczowych?11:04 - Podsumowanie🚀 Agencja SEO-WWW.PL: https://seopdcstl.ink/44mOjbS🔗 Sklep SEO: https://seopdcstl.ink/3D6vnlE🖥 Autorski kurs SEO: https://seopdcstl.ink/3PNXhdr📚 Autorskie książki o SEO: https://seopdcstl.ink/3PFaIJx✉️ Kontakt ze mną: https://seopdcstl.ink/3IgwtPdObserwuj moją agencję w social media:➡️ Facebook: https://seopdcstl.ink/3ctrRYu➡️ Instagram: https://seopdcstl.ink/3PJgwBG➡️ LinkedIn: https://seopdcstl.ink/3aQO41YPosłuchaj wszystkich odcinków w formie podcastu:🎵 Spotify: https://seopdcstl.ink/3PuioPi🎵 Apple Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B9V5G9🎵 Google Podcasts: https://seopdcstl.ink/3B769nq#pozycjonowanie #seo #google
seo-podcast.pl - podcast dotyczący pozycjonowania stron i sklepów internetowych, SXO, ASO, optymalizacji pod SEO, zdobywania linków SEO (link building), content marketingu, copywritingu SEO, branży e-commerce i serwisów social media. Prowadzący: Paweł CengielPaweł Cengiel - CEO założonej w 2015 roku agencji SEO-WWW (https://seo-www.pl), która współpracowała z kilkudziesięcioma właścicielami biznesów przy realizacji skutecznych kampanii w wyszukiwarce Google. Jest autorem dwóch książek o SEO (http://seo-ksiazka.pl) wydanych w wydawnictwie Helion/Onepress, kursu SEO (https://seo-kurs.pl) oraz właścicielem sklepu SEO (https://sklep-seo.com.pl) oferującego sprzedaż linków pozycjonujących, umożliwiających efektywną realizację kampanii link building i pozyskanie wysokiej jakości linków SEO. W ramach działalności w agencji przeprowadza audyty SEO, czyli analizy nakierowane na zoptymalizowanie pozycjonowania, prowadzi kampanie SEO, a także kursy, szkolenia i konsultacje SEO.