#085 - Artykuły sponsorowane i ich rola w procesie pozycjonowania
Artykuły sponsorowane powinny być używane do zwiększania ruchu przychodzącego.W Polsce jednak jest inaczej i często są one wykorzystywane do podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.Jeżeli ich odpowiednio nie oznaczysz (rel="nofollow", rel="sponsored"), igrasz z ogniem. Pozyskując za pomocą artykułów sponsorowanych linki do pozycjonowanej witryny, np. z giełd linków, narażasz ją na spadek w Google.Z prostego powodu - kupowanie linków, mające na celu manipulowanie pozycją strony w wynikach wyszukiwania, jest naruszeniem regulaminu wyszukiwarki.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:Spam w linkach - definicja: materiały Google---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:36
#084 - W SEOProfi tworząc treści nie używamy AI
AI wchodzi mocno w nasze życie. Czasami zbyt mocno.Dowiedz się, dlaczego w procesie pozycjonowania stron naszych klientów od początku nie korzystaliśmy z ChatGPT. I dlaczego, po wejściu innych narzędzi, jak Perplexity itp., nadal nie zmieniamy stanowiska w tej kwestii.---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:56
#083 - Search Console - narzędzie, które pokaże Ci największą liczbę zapytań, jakie wpisują osoby odwiedzające Twoją witrynę
Statystyki dotyczące ruchu, jaki generuje wyszukiwarka Google, są istotne dla każdego właściciela strony internetowej.Przed laty takie statystki dostarczało Google Analytics, ale od kiedy wprowadzono "not provided", to to narzędzie straciło na znaczeniu.Sporo osób posiłkuje się więc narzędziami komercyjnymi, zapominając, że jest jedno narzędzie, które od lat zapewnia dostęp do tego typu informacji.Darmowe.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:Search Console - Strona logowania narzędzia.Jak zacząć korzystać z Search Console - Dodajemy usługęodcinek #045 - Kliknięcia, wyświetlenia, średnia pozycja, CTR. Czym są i jak je analizować w Search Console?Semstorm - płatne narzędzie marketera, przydatne m.in. do analizy słów kluczowych, także takich, pod które konkurencja wyświetla się w Google---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:46
#082 - Jak analizować indeksację strony w Search Console?
Dbanie o pełną indeksację witryny to bardzo ważne zadanie w ramach pozycjonowania. Strona, która nie jest zaindeksowana, nie zostanie pokazana w wynikach wyszukiwania.Dowiedz się, w jaki sposób analizować indeksację witryny w oparciu o dane prezentowane w Search Console - jedynym narzędziu online, dostępnym całkowicie za darmo - tak, aby każda jej strona była możliwa do odnalezienia w wyszukiwarce.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:odcinek #019 - 4 obszary w Search Console, które należy na bieżąco monitorowaćodcinek #077 - Sitemap.xml czyli mapa witryny bez tajemnicArtykuły z zakresu Search Console - https://seo-profi.pl/search-console/---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
--------
8:38
#081 - Liczna wyszukiwania danego zapytania w Google nie jest wyznacznikiem jego skuteczności
Mamy tendencję do tego, aby interesować się tematami, którymi interesują się inni ludzie. Z tego też powodu zapytania, jakie generują największą ilość wyszukać w Google, są traktowane przez właścicieli stron jako najlepsze; wychodzą oni z założenia, że skoro np. frazę A miesięcznie wyszukuje 10000 osób, a frazę B zaledwie 20, to nie ma sensu skupiać się na tej drugiej.To błąd, ponieważ za zapytaniami, które są najbardziej popularne, stoją inne intencje niż za zapytaniami, które są mało popularne. Jeżeli chcesz skutecznie pozyskiwać klientów z wyszukiwarki Google, musisz wiedzieć, jakie to są intencje. Inaczej Twoja strona będzie wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, ale nie będą za tym szli nowi klienci.---Linki do materiałów, o których była mowa w odcinku:odcinek #073 - W pozycjonowaniu nie liczy się ilość wyszukiwań słowa kluczowego, ale jego trafnośćPlaner słów kluczowych - bezpłatne narzędzie Google to sprawdzania popularności wyszukiwanych zapytań w wyszukiwarceSemstorm - płatne narzędzie marketera, przydatne m.in. do analizy słów kluczowych, także takich, pod które konkurencja wyświetla się w Google---Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.
Podcast dla przedsiębiorców, którzy chcą:wiedzieć, co firma SEO robi z ich stroną,samodzielnie pracować nad zwiększaniem widoczności swojej strony w wyszukiwarce Google.Tym, co wyróżnia ten podcast od innych podcastów SEO, to styl przekazu. Przedsiębiorcy to bardzo zabiegane osoby i mają mało wolnego czasu - nie chcą znać się na wszystkim, ale chcą z wiedzieć, co "w trawie piszczy". I dlatego też prezentowane treści są skondensowane i nieprzeładowane technicznymi kwestiami - aby ułatwić szybsze zapoznanie się z omawianym tematem.----Jeżeli w trakcie słuchania jakiegoś odcinka nasunęły Ci się jakieś pytania, pamiętaj, że możesz się ze mną w każdej chwili skontaktować - wejdź na www.seo-profi.plChcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata SEO oraz otrzymywać wskazówki przydatne w procesie pozycjonowania? Zapisz się na Newsletter SEO.A jeżeli chcesz poznać podstawy świata SEO, dołącz do bezpłatnej Akademii SEOProfi.Do usłyszenia:)PSJeżeli uznasz, że podcast przydał Ci się do czegoś, zawsze możesz postawić mi kawę :)