Strategia w brandingu i marketingu – wskazówki (nie tylko) na 2025 r. | Wojtek Walczak
W nowym odcinku „Marketer+ Podcast” rozmawiamy o tym, co naprawdę liczy się w procesach strategicznych w brandingu i marketingu, a także dlaczego kluczowa dla rozwoju marek jest ich dostępność fizyczna i mentalna. Wyjaśniamy, czym są strategia marki, marketingowa oraz komunikacyjna, a także w jaki sposób się uzupełniają. Wojtek Walczak z grupy Przestrzeń pokazuje także, jaką rolę pełni tożsamość marki oraz jak uprościć pracę nad strategią za pomocą narzędzia brand one pager.
W tym odcinku nie brakuje także praktycznych wskazówek dla małych i średnich firm, które dysponują ograniczonym budżetem. Dowiesz się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach strategicznych, na które trendy warto zwrócić uwagę w 2025 r. i co koniecznie uwzględnić w planach marketingowych na najbliższe miesiące.
Gość: Wojtek Walczak
Dyrektor strategiczny grupy Przestrzeń (agencji digitalowej Polot, agencji mediowej Rozgłos oraz studia brandingowego Wyraz), w której odpowiada za projekty strategiczne oraz działania w obszarze new business.
W branży marketingowej obecny od ponad 20 lat. W ostatnich latach jako chief strategy officer był związany z agencją Plej, gdzie współtworzył komunikację dla takich marek jak PLAY, Energizer, Heineken, Allegro, Health Labs Care, Atlantic i Radio 357. Wcześniej pracował m.in. jako strateg w PZL czy partner agencji strategicznej Melting Pot, gdzie zajmował się realizacją projektów m.in. dla marek Winiary, Electrolux, Aviva czy BZ WBK.
Ukończył marketing i zarządzanie na SGH w Warszawie. Juror Effie, a także laureat Effie, Mixx Awards, Golden Arrow, Innovation, KTR i konkursu Kreatura. Od 2023 r. razem z Tomaszem Domańskim współprowadzi podcast „Kanał Strategiczny”, w którym porusza tematy związane z marketingiem, reklamą, markami i komunikacją.
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
czym są strategia marki, strategia marketingowa i strategia komunikacji oraz jakie zależności między nimi zachodzą,
jakie działania składają się na proces budowania strategii marki,
dlaczego kluczowe znaczenie dla rozwoju marek ma dostępność fizyczna i mentalna i co na ten temat twierdzi Byron Sharp,
jaką rolę w strategii pełni tożsamość marki i jak ją zbudować,
czym jest i jak w procesach strategicznych pomaga brand one pager,
na jakie pytania powinny odpowiedzieć małe i średnie firmy, które nie mają jeszcze zbudowanej strategii,
jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesach strategicznych,
jakie kluczowe zjawiska i trendy w obszarze strategii będą dominować w 2025 r.,
w których kanałach komunikacji powinna być dziś obecna marka, aby dotrzeć do najmłodszych grup odbiorców,
jak małe i średnie firmy mogą obecnie konkurować z dużymi graczami na rynku, dysponując ograniczonym budżetem,
jak skutecznie wykorzystywać możliwości social mediów,
co warto uwzględnić w budżetach marketingowych na 2025 r.,
jak mogą zmieniać się procesy strategiczne oraz marketingowe w najbliższych latach.