Wałęsa kontra Kwaśniewski. Kaczyński: Ktoś w Polsce musi nie być świnią #OnetAudio
Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio "Wybierzmy przyszłość oraz styl" – przekonywał wyborców Aleksander Kwaśniewski w najlepszej, wyprzedzającej swój czas kampanii prezydenckiej po 1989 r. Lider SLD wygrał, choć miał przeciwko sobie najpopularniejszego polityka w kraju, powołaną przez Jana Rokitę Inicjatywę ¾ oraz prawicę zjednoczoną w legendarnym Konwencie św. Katarzyny. O Lechu Wałęsie nawet nie wspominając. Zapraszamy na drugi odcinek podcastu "Na prezydenta tylko ty".
--------
17:20
Polska wybiera "prezydenta z siekierą". W tle sensacja wszech czasów #OnetAudio
Całość TYLKO w aplikacji Onet Audio Cała Polska wiedziała, że w 1990 r. powszechne wybory prezydenckie może wygrać tylko Lech Wałęsa. Poza środowiskiem późniejszej Unii Wolności, które uważało, że elektorat postawi na Tadeusza Mazowieckiego, bo to obiektywnie najlepszy kandydat. A że Mazowiecki miał jeszcze w dodatku spartaczoną kampanię, to skończył wybory na I turze. Sensacją pierwszych wyborów prezydenckich okazał się Stan Tymiński, choć startował z siermiężnym hasłem "Naszym zgoda będzie i Ojczyzna nasza". Zapraszamy na pierwszy odcinek podcastu "Na prezydenta tylko ty".
--------
17:13
Na prezydenta tylko ty - zapowiedź
"Czarna teczka", "dziadek z Wehrmachtu" – te hasła wciąż rezonują. W podcaście "Na prezydenta tylko ty" Dominika Długosz, reporterka polityczna, i Michał Szadkowski, redaktor naczelny "Newsweeka", analizują kulisy polskich kampanii prezydenckich po 1989 roku. Autorzy nie oceniają prezydentur, lecz odkrywają strategie, nieznane fakty i zwroty akcji, które jednym otwierały drogę do Pałacu Prezydenckiego, a innym kończyły karierę – i których skutki odczuwamy do dziś. Dominika Długosz, która zawodowo relacjonowała wiele z tych kampanii, dzieli się unikalnymi historiami zza kulis.
"Czarna teczka", "dziadek z Wehrmachtu" – te hasła wciąż rezonują. W podcaście "Na prezydenta tylko ty" Dominika Długosz, reporterka polityczna, i Michał Szadkowski, redaktor naczelny "Newsweeka", analizują kulisy polskich kampanii prezydenckich po 1989 roku.
Autorzy nie oceniają prezydentur, lecz odkrywają strategie, nieznane fakty i zwroty akcji, które jednym otwierały drogę do Pałacu Prezydenckiego, a innym kończyły karierę – i których skutki odczuwamy do dziś. Dominika Długosz, która zawodowo relacjonowała wiele z tych kampanii, dzieli się unikalnymi historiami zza kulis.