Podcast dla tych, którzy profesjonalnie publikują w internecie - redaktorów i administratorów stron, copywriterów, blogerów i właścicieli firm. Odcinki solowe o...
Czy mówiące kasy i boty głosowe zawsze muszą irytować? W tym odcinku opowiadam o interfejsach głosowych – czym są, jak działają i dlaczego jedne sprawiają, że masz ochotę rozmawiać dalej, a inne tylko wkurzają. Przyglądam się zarówno najczęstszym błędom, jak i przykładom świetnie zaprojektowanych systemów, takich jak bot głosowy banku Santander. Dowiesz się, jak projektować głosowe interakcje, które brzmią naturalnie, budują zaufanie i naprawdę pomagają użytkownikom. To świetny wstęp do tematu dla każdego, kto interesuje się przyszłością UX writingu i automatyzacji. 🎙️
--------
36:21
Słowa, które budują mosty – UX writing w praktyce
Rozmowa o fundamentach UX writingu z cenionym UX writerem Wojtkiem Aleksandrem. Tworzenie mikrokomunikatów, strategii, mniejszych i większych tekstów, które komunikują się z użytkownikami interfejsie jest jak budowanie mostów. Jak robić to skutecznie? Kiedy jest to niemożliwe? Jak podchodzić do tworzenia komunikatów? Co działa w praktyce, a co przeszkadza?
--------
52:03
Jak zdobyć uwagę rozproszonych czytelników?
Wszyscy jesteśmy rozproszeni i zabiegani. Teksty, które do nas docierają z komunikatorów, maili, stron i notatek służbowych domagają się jednak uwagi. Nie zawsze jesteśmy na nią gotowi. Co zrobić, żeby tekst przyciągał i był skonstruowany tak, żeby chciało się go przeczytać?6 praktycznych porad podają autorzy książki "Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę". Wiele zasad ma charakter formalny i nie trzeba być wybitnym pisarzem, żeby je spełnić. Omawiam je w tym odcinku i jednocześnie zapraszam do lektury całej książki, którą napisali dla nas Todd Rogers i Jessica Lasky-Fink. Książka właśnie ukazała się w Polsce, w tłumaczeniu Pawła Tomanka nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN. Na zakup książki obowiązuje kod rabatowy (dobra26), który obniża cenę o 26%. Można go wykorzystać do końca roku także na inne drukowane książki PWN. Podcast powstał we współpracy z Wydawnictwem Naukowym PWN i zawiera treści sponsorowane.
--------
38:09
UX writing jako początek nowej przygody zawodowej
Kurs, o którym rozmawiamy w podcaście: https://akademia.dobratresc.com/kurs-ux-writingW podcaście gości Patrycja Zawadka, UX writerka w Useme. Patrycja wcześniej pracowała jako content marketing mangerka i copywriteraka. Patrycja jest absolwentką mojego kursu projektowania treści, który ukończyła w tym roku.Czego możecie się spodziewać w podcaście?🎤 Jak wygląda praca w nowym środowisku 🎤 Co Patrycja robiła wcześniej i jak te doświadczenia wpływają na obecną rolę 🎤 Które elementy kursu pomogły jej zdobyć pracę 🎤 Co ciekawego robi poza UX writingiem (tak, są projekty poboczne!)
--------
31:35
Jak trafić do... każdego? UX writing w sektorze publicznym
Do rozmowy zaprosiłam Ewę Wasilewską, UX writerkę odpowiedzialną m.in. za treści w aplikacji mObywatel. Ewa pracuje na co dzień w Centralnym Ośrodku Informatyki, który odpowiada za produkty cyfrowe tworzone na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji. Rozmawiamy o zmianach w języku i postrzeganiu słów, badaniach, tak kluczowych w pracy Ewy i osób w jej zespole oraz trendach w projektowaniu treści. Zaglądamy za kulisy m.in. ostatniej usługi wprowadzonej do mObywatela - „zastrzeż PESEL".
Podcast dla tych, którzy profesjonalnie publikują w internecie - redaktorów i administratorów stron, copywriterów, blogerów i właścicieli firm. Odcinki solowe oraz spotkania z gośćmi zajmującymi się tworzeniem, promocją i zarządzaniem treściami internetowymi. Przeglądy cennych publikacji dotyczących wartościowego contentu. Autorka: Kamila Paradowska (dobratresc.com).