Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki
Łukasz Kosuniak
Podcast BusinessMarketer to regularna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B. Autor – Łukasz Kosuniak, to wieloletni praktyk, wykładowca, konsult...
Jak tworzyć treści, które skłaniają do działania klientów i budują naszą przewagę
Send us a textW 179 odcinku podcastu Business Marketer opowiadam o metodzie Commercial insight. Czyli podejściu zapewniającym nie tylko edukację klientów, ale i zachęcających ich do działania. Niestety treści zbyt skupione na produkcie czy dostawcy, często są cenione przez klientów, ale badania firmy Gartner (wczesniej CEB), dowodzą, że nie zachęcają klientów do działania. Na podstawie tych badań specjaliści z CEB, potem kupionego przez Gartnera opracowali metodę Commercial Insight, o której opowiadam w tym odcinku.Dowiesz się między innymi: Dlaczego większość treści nie skłania klientów do działaniaCzym różni się metoda Commercial Insight od tradycyjnych sposobów budowania przekazu marketingowego i sprzedażowegoJak zaprojektować treści tą metodąJakie korzyści wynikają ze stosowania metody Commercial Insight w marketingu i sprzedażyJakie są warunki przygotowania skutecznego przekazu tą metodąLinki do materiałów i źródeł omawianych w tym podcascie:Książka "Sprzedawaj jak Challenger"Książka "Challenger Customer"Aplikacja ScoreAPP do tworzenia narzędzi typu samodzielna diagnoza, autoanaliza, checklistaPo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
--------
41:52
Fakty i mity o roli marki w organizacji B2B
Send us a textW 178. odcinku podcastu Business Marketer, omawiam rolę marki w marketingu B2B, inspirowany dyskusją na LinkedIn prowadzoną przez Igora Bielobradka. Omawiam popularne mity na temat inwestowania w markę vs. sprzedaż, podkreślając potrzebę budowania silnej marki dla zwiększenia efektywności sprzedaży i redukcji ryzyka. Wskazuję na znaczenie spójności w komunikacji marki, jej wpływ na postrzeganie i zaufanie klientów oraz wyjaśnia, jak można mierzyć wpływ marki na sprzedaż oraz efektywność procesów sprzedażowych. Poruszam kwestie kosztów budowania marki, uzależnienia od handlowców, a także przynchronizowania reputacji i marki.00:00 Wprowadzenie do podcastu Biznes Marketer00:22 Rola marki w marketingu B2B02:23 Powszechne mity na temat brandingu B2B04:13 Znaczenie marki w procesie podejmowania decyzji10:41 Pomiar wpływu marki na sprzedaż22:15 Inwestowanie w markę vs. sprzedaż29:42 Zarządzanie marką i jego nieporozumienia41:35 Rola sprzedawców w budowaniu marki46:47 Zakończenie i podsumowaniePo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
--------
47:58
20 powodów, dlaczego Twoje leady nie konwertują na sprzedaż
Send us a textW 177 odcinku podcastu Business Marketer poznasz 20 powodów, słabej konwersji leadów marketingowych na sprzedaż.Oczywiście najłatwiej jest powiedzieć, że marketing zrobił robotę generując leady, a reszta to już sprawa sprzedaży. Ale rzeczywistość jest bardziej skomplikowana. Problem z leadami słabej jakości jest moim zdaniem większy niż z ich brakiem. Jeżeli leadów nie ma, widzimy problem i możemy go szybko zacząć rozwiązywać. Ale jeżeli leady są, tylko nie konwertują, o problemie dowiadujemy się już po tym jak ponieśliśmy koszty.A leady marketingowe, które nie konwertują, to nie tylko problem handlowców. Wcześniej czy później handlowcy zaczną ignorować leady od marketerów, którzy nie dbają o ich jakość.Dlatego potraktuj ten odcinek jako checklistę, która pomoże Ci upewnić się, że leady, które dostarczasz są wartościowe.Odcinki o podobnej tematyce:Jak zwiększyć jakość leadów marketingowych B2B. Sześć praktycznych metod.9 sposobów na skuteczne generowanie leadów marketingowychGenerowanie leadów z automatyzacją marketingu, definicja i scoring leadaPo więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
--------
57:24
Jak szukać wyróżników dla Twojej firmy B2B
Send us a textW 176 odcinku podcastu Business Marketer podpowiadam, w jai sposób mądrze wyróżnić się na rynku B2B. Szukanie wyróżników to kluczowy element budowania strategii, ale warto wyróżnić się mądrze. Chodzi o to, aby nasz wyróżnik był istotny i czytelny dla klienta.Dlatego w tym odcinku popowiadam międyz innymi:Jak rozpocząć proces definiowania skutecznych wyróżnikówJakimi metodami posłużyć się, aby kreatywnie podejść do poszukiwania wyróżnikówCzym, oprócz produktu możemy skutecznie wyróżniać się na rynku.Sprawdź też transkrypcję tego odcinka w zakładce na górze.Po więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
--------
43:29
Czy każdy post na LinkedIn musi być merytoryczny?
Send us a textW 175 odcinku podcastu Business Marketer odpowiadam na pytanie, czy budując ekspercką markę osobistą powinniśmy skupiać się wyłącznie na merytorycznych publikacjach.Ten odcinek powstał dzięki kilkudziesięciu komentarzom, jakie pojawiły się pod moim postem na Linkedin, w którym podzieliłem się dobrymi praktykami budowania marki osobistej na LinkedIn.Post możecie zobaczyć tu:Wywiązała się pod nim ciekawa dyskusja i postanowiłem szerzej odnieść się do argumentów, które się w niej pojawiały.Generalnie polemikę z tezą, że każda publikacja osoby budującej markę ekspercką na LinkedIn powinna być merytoryczna, można umieścić w takich grupach:Trzeba też być autentycznym, a skupianie się tylko na eksperckości tę autentyczność ograniczaSamymi treściami merytorycznymi nie zbudujesz zasięgówWartość merytoryczna na LinkedIn to nie jedyna wartość jaką możesz dawaćPojawiło się też pytanie o to jak mierzyć postęp w budowaniu marki eskperckiej na LinkedIn i na nie też odpowiadam.Poniżej odcinki o uzupełniającej tematyce:Dlaczego 95% treści produktowych nie działa. Jak reguła 95:5 zmieni marketing B2B.Najbardziej niebezpieczne błędy na LinkedIn. cz 1Najbardziej niebezpieczne błędy na LinkedIn. cz 2Rewolucja na LinkedIn? Czy znikną chwaliposty, selfie i "żebrolajki"?Po więcej materiałów o marketingu B2B zapraszam na mój blog: https://businessmarketer.plMasz pomysł na odcinek podcastu? Napisz do mnie: [email protected]
O Business Marketer - marketing B2B od teorii do praktyki
Podcast BusinessMarketer to regularna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B. Autor – Łukasz Kosuniak, to wieloletni praktyk, wykładowca, konsultant, trener, autor kilkudziesięciu branżowych publikacji oraz książek „ABC Marketingu B2B, "To jest Social Selling" Więcej publikacji: https://businessmarketer.plPodcast jest skierowany do szefów firm oraz managerów marketingu i sprzedaży B2B.Tematyka podcastu: marketing B2B, Generowanie leadów, Marketing Automation, Content Marketing, Channel Marketing, Social Selling