Powered by RND
PodcastyBiznesSukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska

Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska

Sukces Pisany Szminką
Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska
Najnowszy odcinek

Dostępne odcinki

5 z 96
  • Czy kobiet na rynku pracy trzeba się bać?
    Uwaga, wkracza kobieta! Silna, wykształcona, z wartościami. Kobieta wyemancypowana, dobrze zarabiająca. Czy jest się czego bać? Według raportu „Kobiety na rynku pracy 2025” (Hays) tylko 46% kobiet pozytywnie ocenia swoje perspektywy zawodowe, podczas gdy wśród mężczyzn to 58%. Ponad 57% kobiet doświadczyło w karierze przeszkód wynikających z płci. Czego obawiają się pracodawcy, gdy kobieta wchodzi do gry? W jaki sposób organizacje mogą naprawdę tworzyć równe szanse, a nie tylko o nich mówić? I co się zmienia, gdy władza i pieniądze przestają mieć płeć?W tym odcinku podcastu Sukces Pisany Szminką Olga Kozierowska rozmawia na ten temat z Izabelą Tworzydło, Dyrektorką Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas oraz Martą Sikorą, Liderką Różnorodności w Toyota Motor Manufacturing Poland, Laureatką XVI edycji Konkursu Sukces Pisany Szminką w kategorii Female Champion of Change.
    --------  
    34:20
  • Kosmos na nas czeka
    Czy wiesz, że codziennie używasz technologii kosmicznych? Nawet wtedy, gdy jadąc do pracy, włączasz nawigację. To nie lektor Cię prowadzi, a satelita, która znajduje się 20 tysięcy kilometrów od ciebie. Również główne centrum procesowania danych satelitarnych znajduje się… pod Warszawą! Sektor kosmiczny jest bliżej niż zdajemy sobie z tego sprawę! Kosmos to też nie tylko rakiety i astronauci – to także rosnąca gospodarka, innowacje i nowe szanse dla każdego z nas. Sektor kosmiczny w Polsce zatrudnia już około 15 000 osób. W 2024 roku natomiast globalna gospodarka kosmiczna osiągnęła wartość 613 miliardów USD, a prognozy wskazują, że do 2032 roku może przekroczyć 1 bilion USD. Aż 78% tej wartości generuje sektor komercyjny – a nie rządowe agencje.W nowym odcinku podcastu Sukces Pisany Szminką Olga Kozierowska rozmawia z Justyną Redełkiewicz, CEO GoCosmic i Laureatką XVI edycji Konkursu Sukces Pisany Szminką w kategorii Polka za granicą. To rozmowa o przyszłości, która dzieje się tu i teraz. I o tym, że kosmos na nas czeka.
    --------  
    23:55
  • Biznes w sieci - must have czy kosztowna pułapka?
    Czy w 2025 roku cyfryzacja stanie się warunkiem przetrwania dla małych i średnich firm? Dlaczego część przedsiębiorców nadal rezygnuje z e-commerce, mimo że rynek rośnie w dwucyfrowym tempie?87% polskich MŚP uważa, że cyfryzacja jest kluczowa dla przyszłej rentowności ich biznesu - to drugi najwyższy wynik w Europie. Jednocześnie aż 66% firm wskazuje koszty jako główną barierę w digitalizacji, a tylko 4% nie planuje żadnych nowych wdrożeń w 2025 roku. Wartość polskiego rynku e-commerce przekroczyła już 150 mld zł i rośnie w tempie 12% rocznie. Niemal 80% internautów kupuje online, a jednak aż 60% firm z sektora MŚP rezygnuje ze sprzedaży internetowej w pierwszym roku działalności.Jakie szanse i wyzwania stoją przed przedsiębiorcami w sieci? Czy proste narzędzia – niewymagające wiedzy programistycznej – mogą być przyszłością e-commerce? Olga Kozierowska rozmawia na ten temat z Magdaleną Chudzikiewicz – General Manager w firmie home.pl, która na co dzień wspiera przedsiębiorców w budowaniu biznesów online.
    --------  
    33:20
  • Jak rozpoznać autorytet w świecie hejtu i dezinformacji?
    Kogo dziś uważamy za autorytet? I czy w ogóle jeszcze ich mamy? Z raportu Edelman Trust Barometer 2024 wynika, że aż 63% z nas ufa „zwykłym ludziom” bardziej niż liderom politycznym czy CEO firm. A 71% oczekuje, że marki zajmą stanowisko w ważnych społecznie i politycznie tematach, zamiast pozostawać neutralne. Tymczasem z badań Kantar Public (2022) wiemy, że aż 42% Polek i Polaków nie potrafi dziś wskazać żadnego autorytetu, a niemal 1 na 5 nie ma zdania w tej sprawie. W dodatku, jak pokazują dane Fundacji Włączeni Plus, niemal połowa badanych uważa, że głos kobiet w przestrzeni publicznej jest za słabo słyszalny.Co to znaczy być dziś autorytetem? Czy popularność w mediach społecznościowych to to samo, co eksperckość? Jak odróżnić wiedzę od viralu, dezinformacji czy manipulacji? Czy mamy do czynienia z kryzysem autorytetów, czy raczej z ich redefinicją?O tym rozmawiamy w najnowszym odcinku z:Beatą Porą – Dyrektorką Marketingu Salveo Poland,Natalią Jaźwierską – Specjalistką ds. Digital Marketingu Salveo Poland, dystrybutora pastylek na gardło ‪@isla_polska‬Maciejem Makselonem – redaktorem literackim i popularyzatorem języka inkluzywnego.Wspólnie szukamy odpowiedzi na pytania:jak mówić, by poruszać, a nie antagonizować,czy marki mogą być nowymi autorytetami,co dziś znaczy odpowiedzialny głos w debacie społecznej.Posłuchaj tego odcinka, jeśli chcesz lepiej zrozumieć mechanizmy zaufania, komunikacji i autorytetu w erze szybkich treści i wielkich oczekiwań wobec marek i ludzi.
    --------  
    41:45
  • Warszawa: tu projektuje się jutro
    Warszawa przyciąga najlepszych specjalistów IT z całego świata. Czy kobiety również mają tu swoją przestrzeń do rozwoju? Jak wygląda kariera w globalnym centrum technologicznym? W Warszawie mieści się wiodące centrum technologiczne Procter & Gamble na świecie, które zatrudnia ponad 1000 specjalistów IT, podczas gdy 18 lat temu pracowało tu zaledwie 100 osób. To tu tworzone są globalne rozwiązania wdrażane w dziesiątkach krajów – od aplikacji wspierających marketing i sprzedaż, po systemy niezbędne do zarządzania ponad 100 fabrykami P&G w Europie. Znajduję się tu wszystkie możliwe stanowiska w IT – od product ownerów, przez AI inżynierów, po ekspertów od cyberbezpieczeństwa i chmury obliczeniowej. Czym tak naprawdę zajmują się specjaliści IT w globalnym hubie technologicznym Procter & Gamble? Jakie innowacje, które zachwycają świat powstają w Warszawie? Co wspólnego ma IT z półką w sklepie i sztuczna inteligencja z pieluchami dziecięcymi Pampers? Z jakimi stereotypami nadal mierzą się kobiety w branży IT i jak sobie z nimi radzą? Odpowiedź znajdziesz w nowym odcinku podcastu Sukces Pisany Szminką, w którym Olga Kozierowska rozmawia z Emilią Burzyńską, Europe Chief Data Officer w P&G – kobietą, która współtworzy przyszłość globalnych innowacji technologicznych.
    --------  
    33:07

Więcej Biznes podcastów

O Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska

Mówimy o biznesie z duszą, technologiach z kobiecą twarzą i działaniach z obszaru diversity & inclusion. Pokazujemy trendy i wysyłamy stereotypy do lamusa. Redaktorka i prowadząca Olga Kordys Kozierowska - dziennikarka biznesowa z ponad 12-letnim doświadczeniem radiowym i telewizyjnym. Założycielka pierwszej w Polsce organizacji promującej przedsiębiorczość kobiet i równość w biznesie.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska, Mała Wielka Firma i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności

Sukces Pisany Szminką - Olga Kozierowska: Podcasty w grupie

Media spoecznościowe
v7.23.11 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 11/6/2025 - 8:27:19 AM