A gdyby tak móc wyczytać z naszego DNA, na co będziemy chorować w przyszłości? A gdyby ktoś stworzył wirusa, przeznaczonego tylko dla jednej osoby? A gdyby… już...
Recesja to trudny czas, również dla przedsiębiorców i startupów. Wymaga szybkiego działania i elastyczności. Jednocześnie warto przemyśleć swoje decyzje biznesowe, a czasem wrócić do korzeni. Tym, co może usprawnić działanie firmy, zwłaszcza technologicznej, zautomatyzować procesy i zwiększyć efektywność biznesu, jest sztuczna inteligencja.
Z jakich narzędzi korzystać? Czy czat GPT to pomocnik, który zrewolucjonizuje rynek, czy jednak tylko narzędzie, którego działanie i tak wymaga weryfikacji? O szansach i przeszkodach w czasach kryzysu, a także AI w startupach rozmawiają Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar, a także ich goście: Sebastian Kulczyk, właściciel i CEO Kulczyk Investments, oraz Wiktor Schmidt – Executive Chairman w Netguru.
Partnerem podcastu jest Accenture – globalna firma, świadczącą profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Dowiedz się więcej na: www.accenture.com
--------
32:54
Czy można powstrzymać kryzys klimatyczny?
Jesteśmy o krok od zmian klimatu, które mogą wpłynąć na przetrwanie naszej cywilizacji. A jednak wiele osób, w tym przywódcy państw i ludzie biznesu, ignoruje temat. Dlaczego tak się dzieje? Co sprawia, że ludzie w obliczu zagrożenia tak niechętnie słuchają o ograniczaniu konsumpcji i zmianie nawyków, choćby w korzystaniu z paliw kopalnych? Czy groźba wyginięcia błazenków — gatunku ryb, z których wywodzi się słynny Nemo, może wpłynąć na ekologiczną edukację dzieci?
O tym, jak zmiany klimatu wpływają na nasze życie i co możemy zrobić, aby wspierać zrównoważony rozwój i poprawić stan środowiska, w najnowszym odcinku podcastu Masters&Robots rozmawiają Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar oraz ich goście: dr Sonia Buchholtz, dyrektorka programu finansowania transformacji energetycznej w Forum Energii, i Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.
Partnerem podcastu jest Accenture – globalna firma, świadczącą profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Dowiedz się więcej na: www.accenture.com
--------
34:29
AI uzależnia nas od social mediów?
Social media mają moc uzależniania niczym narkotyk. Scrollowanie nigdy się nie kończy, a wspierają je w tym algorytmy, które pogłębiają nałóg, podsuwając coraz to nowe treści. Dlatego tak ważne jest świadome korzystanie z social mediów, a w przypadku rodziców rozmowa z najmłodszymi użytkownikami, by wiedzieli, jak zbalansować dostęp do portali społecznościowych.
W najnowszym odcinku podcastu Masters&Robots Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar rozmawiają z Katarzyną Szymielewicz z Fundacji Panoptykon i Jakubem Olkiem, szefem TikToka ds. relacji publicznych na Europę Środkową i Wschodnią. W audycji wykorzystano fragmenty wystąpienia Iana Beacrafta – futurysty, eksperta ds. mediów syntetycznych, na konferencji Masters and Robots 2022.
--------
38:52
Budowanie społeczności w biznesie
W obecnych czasach biznes coraz częściej bazuje na sztucznej inteligencji. AI stało się narzędziem, dzięki któremu można zwiększyć produktywność, zmniejszyć koszty i podnieść dochody. Niezależnie od wszystkich zalet AI, jedną rzeczą, której nie może zastąpić, jest budowanie silnych więzi i relacji z klientami. Tworzenie prawdziwego zaangażowania staje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ludzie potrzebują emocji, autentyczności i zainteresowania ich problemami.
Jak budować społeczność w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie? Rozmawiają o tym Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar, a ich gośćmi są: Kamila Zawistowska, Learning and Talent Strategy Manager w Accenture Polska, oraz Michał Sadowski, CEO Brand 24. Podcast jest podsumowaniem konferencji technologicznej Masters&Robots, która odbyła się w Warszawie we wrześniu 2022 roku.
Partnerem podcastu jest Accenture – globalna firma, świadczącą profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Dowiedz się więcej na: www.accenture.com
--------
37:25
Przywództwo przyszłości
Umiejętność komunikowania się i tworzenia relacji będzie w przyszłości kluczowa. Liderzy powinni nie tylko przewodzić zespołom i przekazywać swoją wizję, ale także wiedzieć, jak przekazać tę wizję w sposób zrozumiały dla podwładnych. Coraz ważniejsze staje się także dbanie o dobrostan — nie tylko swoich pracowników, ale też o własny.
Jak może w tym pomóc sztuczna inteligencja? Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu „Masters&Robots. What if...”, w którym Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar rozmawiają z Anną Connor-Łakomy, trenerką i badaczką zajmującą się aplikacją neuronauki do biznesu, oraz Zbigniewem Jagiełło, menedżerem i strategiem.
Partnerem podcastu jest Accenture – globalna firma, świadczącą profesjonalne usługi w zakresie technologii cyfrowych, chmury obliczeniowej i bezpieczeństwa. Dowiedz się więcej na: www.accenture.com
A gdyby tak móc wyczytać z naszego DNA, na co będziemy chorować w przyszłości? A gdyby ktoś stworzył wirusa, przeznaczonego tylko dla jednej osoby? A gdyby… już dziś przygotować się na to, co dopiero nadejdzie? Po to tu jesteśmy. Jowita Michalska i Jarosław Kuźniar. Ta nasza podcastowa podróż to tylko początek większej wyprawy. W tę najważniejszą wyruszymy we wrześniu podczas VI edycji konferencji Masters&Robots, organizowanej corocznie przez Digital University. W tym roku zadamy sobie i naszym wybitnym gościom pytanie: What if… Bądźcie z nami. 21 i 22 września 2022 r. w Warszawie.