Powered by RND
PodcastySportGłowa Rządzi
Słuchaj Głowa Rządzi w aplikacji
Słuchaj Głowa Rządzi w aplikacji
(4 676)(250 137)
Zapisz stacje
Budzik
Sleep timer

Głowa Rządzi

Podcast Głowa Rządzi
Grzegorz Więcław
Głowa Rządzi to podcast o psychologicznych aspektach sportu, aktywności fizycznej i optymalnego funkcjonowania. W tej audycji psycholog sportu, Grzegorz Więcław...

Dostępne odcinki

5 z 138
  • GRz 137: Wioleta Skawińska | Co robi psycholog sportu w systemie edukacji?
    Wspieraj podcast Głowa Rządzi!> https://buycoffee.to/glowarzadzi> https://patronite.pl/glowarzadziWspółpraca: [email protected]ść, tu nadaje podcast Głowa Rządzi, mamy odcinek 137! Niedawnopodcast obchodził swoje szóste urodziny! Aż trudno uwierzyć, że dopiero terazzabrałem się za temat wdrażania psychologii i psychologów sportu w systemedukacji. Sam pracowałem w szkole (XI Liceum Sportowe OSPR w Gliwicach) przez 7lat jako psycholog-nauczyciel autorskiego przedmiotu „psychologia sportu”.Przedmiot miał swoją określoną strukturę w postaci formalnej, skomponowanejprzeze mnie podstawy programowej. Ale co najpiękniejsze widniał na świadectwiedojrzałości obok matematyki, języków i innych szkolnych przedmiotów! Teraz wporozumieniu z Wiolą, psychologiem szkolnym i sportu ze Szkoły MistrzostwaSportowego w Płocku, przygotowaliśmy dla Was odcinek o specyfice pracypsychologicznej w szkole sportowej. Na pytania odpowiada głównie mój gość, alez racji swojego stażu pracy w oświacie pozwalam sobie wrzucać swoje trzy groszetu i ówdzie! Pytania, na które poznacie odpowiedzi:·      Jak to się dzieje, że psycholog sportu łapiepracę w szkole?·      Jaka jest różnica między obowiązkami psychologaszkolnego a psychologa sportu w szkole?·      Jak ważne mogą być studia podyplomowe zpsychologii sportu dla psychologów pracujących w szkołach sportowych i szkołachmistrzostwa sportowego (SMS)?·      Jak wygląda specyfika pracy z uczniami-sportowcami?·      Jak można zorganizować pracę w środowiskuoświatowym będąc psychologiem sportu?·      Jak budować zaufanie w środowisku szkolnym? Uprzełożonych (dyrekcji), trenerów, wychowawców i uczniów-zawodników? ·      Z jakimi wyzwaniami mierzą sięuczniowie-zawodnicy w szkołach o profilu sportowym? ·      Jak trenerzy mogą korzystać z usług psychologa sportupracującego w szkole? ·      Jakie wyzwania etyczne stoją przed psychologiem sportupracującym w szkole?·      Czy psychologia sportu może być przedmiotem szkolnym?·      Jak uczniowie-sportowcy radzą sobie w sytuacjiurazu fizycznego? Co można zrobić, a czego lepiej nie robić? Jak psycholog możebyć wsparciem w tej sytuacji?·      Czy psycholog szkolny i/lub sportu może /powinien uczestniczyć w procesie selekcyjnym?·      Jakie są najważniejsze korzyści ze współpracy psychologasportu ze szkołą sportową? Co zyskuje szkoła, a co psycholog?Słuchaj od deski do deski i oczywiście podaj dalej tenodcinek w świat! Dzięki!
    --------  
    55:40
  • GRz 136: Tamara Pielas | Czy da się zatrzymać myśli?
    Wspieraj podcast Głowa Rządzi!à https://buycoffee.to/glowarzadzià https://patronite.pl/glowarzadziWspółpraca: [email protected] 136 odcinku podcastu Głowa Rządzi po raz drugi w historii poruszam tematykę związaną z zastosowaniem terapii / treningu akceptacji i zaangażowania (ACT) w środowisku sportowym. Tym razem gościem jest psycholog sportu i psychoterapeuta w trakcie specjalizacji Tamara Pielas. Tamara jest jedną z niewielu osób w polskiej psychologii sportu, która po uszy jest zanurzona w trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Nieustannie się szkoli, a także stosuje zdobytą wiedzę w codziennej praktyce psychologa sportu pracując zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i dorosłymi. Ten odcinek podcastu został stworzony przez pytania słuchaczy. Dziękuję za każde z nich!A z odcinka dowiesz się, m.in.:·       Jak to się stało, że Tamara zaczęła surfować nurtem trzeciej fali i odeszła od klasycznego zastosowania psychologii sportu w swojej pracy? Czy miała przełomowy moment czy okres?·       Jak zmieniło się jej podejście do klientów i ich trudności, od kiedy zainteresowała się ACT?·       Jakie są dwie największe zalety terapii ACT w pracy ze sportowcami?·       Jak pracuje się ACT-em indywidualnie, a jak z grupą? Jakie są podobieństwa i różnice tej pracy?·       Kiedy ACT w sporcie kwalifikuje się jako psychologia sportu, a kiedy to już terapia? Jak znaleźć granicę?·       Czy zdarzyło ci się, żeby ACT nie podpasował komuś lub okazał się mało skutecznym wsparciem?·       W jakich sytuacjach / przypadkach szczególnie można wykorzystać ACT?·       Jak można wykorzystać podejście ACT w sytuacji kontuzji, długiego wykluczenia z gry?·       Czy ACT łączy się jeszcze z jakimiś podejściami? Jeśli tak, to z jakimi i w jaki sposób?·       Którzy psychologowie sportu w Polsce zajmują się ACT-em? Czy jest ktoś u kogo można się superwizować?·       Z perspektywy czasu jaką dodatkową kartę (taki joker) dodałabyś do swojej talii ACT-owych kart?Mam nadzieję, że przesłuchasz naszą rozmowę od deski do deski i podasz ją dalej w świat! Piona!
    --------  
    1:27:43
  • GRz 135: Bartosz Berendt | Czym nie jest coaching?
    Wspieraj podcast Głowa Rządzi! - https://buycoffee.to/glowarzadzi - https://patronite.pl/glowarzadzi Współpraca: [email protected] --- W 135 odcinku podcastu Głowa Rządzi wspólnie z profesjonalnym, akredytowanym coachem Bartoszem Berendtem przedyskutowaliśmy fakty i mity na temat coachingu. Bartosz odpowiada w odcinku na takie pytania jak: ·      Czym jest, a czym nie jest profesjonalny coaching? ·      Co znaczy „coaching” po polsku, a co w oryginale? Gdzie możemy się pomylić? ·      Jakie są filary coachingu tworzące kontekst? Jak można je odnieść do sportu i utrzymać pracując coachingowo z klientem sportowym? ·      Czemu ludzie tak często uważają za coaching inne metody pracy z drugim człowiekiem? ·      Dlaczego coaching bywa w Polsce wyśmiewany i deprecjonowany? ·      Jak wygląda proces coachingowy? ·      Czy pełne partnerstwo i autonomia oferowana przez profesjonalnych coachów może mieć swoje nieoczekiwane konsekwencje dla klienta i/lub płatnika? ·      Kiedy się kończy coaching? ·      Jak psychologia i coaching mogą się uzupełniać? ·      Dlaczego mamy bałagan w nazewnictwie profesji i czy możemy zrobić cokolwiek, żeby go uregulować? ·      Czy bycie coachem ma szansę na regulację ustawową? ·      A może lepiej coaching i rozwój osobisty zdelegalizować? ·      Czy profil na FB „Zdelegalizować coaching i rozwój osobisty” rzeczywiście śmieje się z coachingu? ·      Co trzeba zrobić żeby zostać coachem? Jak zdobyć wiedzę, doświadczenie i… akredytację? ·      Czy potrzebne jest wykształcenie bazowe, żeby zacząć ten proces? ·      Dlaczego coaching jest zawodem rzemieślniczym? ·      Czy są osoby w Polsce, które utrzymują się tylko z coachingu? ·      Czy dyplom magistra psychologii gwarantuje jakość dostarczonej usługi? ·      Jak znaleźć dobrego coacha, a nie szarlatana? Słuchajcie od deski do deski, zostawcie komentarz i subskrybcję, a także podzielcie się ze znajomymi! Dzięki, piona!
    --------  
    1:45:39
  • GRz 134: Amit Batra | Jak monitorować zmęczenie?
    Wspieraj Podcast Głowa Rządzi na https://patronite.pl/glowarzadzi W 134 odcinku podcastu Głowa Rządzi, spotkałem się z fizjologiem sportu dr Amitem Batrą, żeby po raz pierwszy w historii podcastu popatrzeć na sport okiem fizjologa. Co z tego wyszło? Odpowiedzi na kilka ważnych pytań: · Czym zajmuje się fizjolog sportu? Jak może pomóc w procesie treningowym? Jak fizjologowie budują most między badaniami a praktyką? · Co to jest zmęczenie? · Jak można monitorować poziom zmęczenia? · Na jakie parametry zwrócić uwagę? Podaj metody / sposoby nisko- i wysokobudżetowe? · Parametry zmęczenia: obiektywne wyniki versus subiektywne odczucia zawodnika. Czy się pokrywają? A co jeśli nie, które ważniejsze z perspektywy procesu treningowego? · Czy psychologia może w jakiś sposób oszukać fizjologię? · Jak trenerzy mogą współpracować z fizjologiem? A jak zawodnicy? Co mogą zrobić na własną rękę? · Jakie jeszcze pytania psycholog powinien zadać fizjologowi? Jak może wyglądać współpraca tych dwóch specjalistów? Mam nadzieję, że ten odcinek przypadnie Ci do gustu i podasz go dalej w świat wirtualny i rzeczywisty. Piona! Do siego roku 2025!
    --------  
    1:03:30
  • GRz 133: Aleksandra Adamiec | Jak zorganizować pracę psychologiczną w akademii?
    To jest podcast Głowa Rządzi, mamy odcinek 133, ostatni w roku 2024! Zaprosiłem w nim do rozmowy koleżankę po fachu Aleksandrę Adamiec. Tematem roboczym miała być organizacja pracy psychologicznej w akademii sportowej, na podstawie jej (naszych) doświadczeń w akademii klubu piłkarskiej Ekstraklasy. Ola świetnie opowiada o tej robocie, jej blaskach i cieniach, a także wielu dylematach, które napotyka się w takiej strukturze. Wiele ciekawych rozkmin i propozycji rozwiązań. Zachęcam do przesłuchania i podania dalej w świat psychologii, trenerstwa i szerokiego sportu. Piona! Do siego roku! · Jak (s)tworzyć system pracy psychologicznej w akademii piłkarskiej (sportowej)? · Jak godzić funkcjonowanie w sztabie z etyką zawodu psychologa? · Z jakimi reakcjami i stereotypami spotykają się psychologowie sportu na co dzień? · Ilu psychologów potrzebnych jest do „obsłużenia” akademii piłkarskiej (sportowej)? · Jak może wyglądać progresja w pracy psychologicznej na przestrzeni lat? · Jak wygląda staż dla psychologów w Bundeslidze? Co można z niego wyciągnąć? · Czy istnieje jeden właściwy model pracy psychologa w organizacji jaką jest akademia? · Czy psycholog powinien docierać do trenerów i rodziców młodych zawodników? Jak może to zrobić? · Jak psycholog może etycznie komunikować się z trenerami i innymi osobami funkcyjnymi na temat rozwoju swoich podopiecznych w ramach struktury organizacji? Jak może zaopiekować potrzeby trenerów? · Jakie obszary pracy i grupy docelowe muszą zostać zagospodarowane? W jakiej kolejności? · Czego młodzi sportowcy oczekują od swoich rodziców podczas zawodów? · Czego można oczekiwać od rodziców młodych sportowców w procesie szkolenia i dorastania w grze? · Jak psycholog może pomagać rozwiązywać trudne sytuacje, które zdarzają się w procesie treningu? · Czy trener powinien być obecny na warsztatach z psychologiem? Jakie są plusy i minusy trenerskiej obecności na takich zajęciach? · Jaka jest różnica między psychologiem a trenerem mentalnym? Dlaczego dobrze jest znać różnicę? · Czy jest jakiś psycholog sportu pracujący w polskiej akademii piłkarskiej (sportowej), który pracuje na wyłączność tylko dla tej jednej organizacji? · Jak psycholog może zadbać o siebie pracując w strukturze akademii? · Czy istnieją organizacje sportowe w Polsce, które zatrudniają psychologów sportu na pełen etat? · Jeśli nie możemy zatrudnić psychologa sportu w pełnym wymiarze godzin, to gdzie warto skupić swoje działania, od czego zacząć? · Na co zwrócić uwagę chcąc zatrudnić psychologa sportu do współpracy w organizacji? O co dopytać potencjalnych kandydatów?
    --------  
    1:32:11

Więcej Sport podcastów

O Głowa Rządzi

Głowa Rządzi to podcast o psychologicznych aspektach sportu, aktywności fizycznej i optymalnego funkcjonowania. W tej audycji psycholog sportu, Grzegorz Więcław, odkrywa różne ścieżki prowadzące do mistrzostwa sportowego i osobistego. Wspólnie z jego gośćmi poszukuje odpowiedzi na pytania związane ze sposobami na polepszanie wyników, utrzymanie dobrostanu oraz świadome życie.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Głowa Rządzi, W cieniu sportu i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.10.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 3/12/2025 - 4:26:39 AM