Radiosender Fritz to tyska stacja radiowa z siedzibą w mieście Poczdam, a zarazem część grupy radiowej rbb (Rundfunk Berlin-Brandenburg). Chociaż jej korzenie leżą w Brandenburgii, Fritz to internetowe radio o zasięgu globalnym, które skierowane jest przede wszystkim do młodej publiczności zainteresowanej nowoczesną muzyką i aktualnościami.
Fritz jest częścią grupy rbb z siedzibą w Berlinie i Poczdamie, będącej częścią ARD, największej mediowej społeczności w Niemczech. Fritz to niezależny kanał z grupy, który podkreśla swoją ważną rolę w dynamicznym i różnorodnym radiowym krajobrazie Niemiec.
Muzyka jest sercem i duszą Fritz. Stacja oferuje szeroką gamę muzyki, od rocka, popu, poprzez indie, hip-hop, do muzyki elektronicznej. Każdego dnia stacja jest na żywo moderowana przez różnych DJ-ów, tworząc niepowtarzalną atmosferę.
Jednak Fritz to więcej niż tylko muzyka. Programy radiowe informują o najnowszych wydarzeniach w kraju i na świecie, dostarczają codziennie aktualne prognozy pogody oraz informacje o korkach na drogach. Stacja produkuje również podcasty; top 3 to "Blue Moon", "Was Wollen Wissen" i "Trackback".
Sloganem radia Fritz jest "Das Radio Nummer 1". Program stacji kieruje się przede wszystkim do młodszych słuchaczy, zainteresowanych muzyką, kulturą i wydarzeniami, mających potrzebę bycia na bieżąco z tym, co się dzieje na świecie.
Fritz dostarcza całodobowe, profesjonalnie przygotowane audycje radiowe online, które można słuchać na stronie internetowej stacji lub poprzez aplikację mobilną. Fritz jest znanym i cenionym bytem w krajobrazie radiowym, podkreślającym ciągłą ewolucję medium i zaspokajanie potrzeb słuchaczy.
W przypadku Fritz, muzycznym specsaliści jest Noc Muzyki Alternatywnej. To wyjątkowe wydarzenie prezentuje najlepsze z alternatywnej i niezależnej sceny muzycznej.
Fritz niestety nie transmituje na żywo wydarzeń sportowych, ale pokazuje swój szeroki zakres zainteresowań, dzieląc się najnowszymi wiadomościami ze świata kultury, polityki, nauki i społeczeństwa.
Stacja nie prowadzi audycji religijnych, skupiając się raczej na dostarczaniu różnorodnego i angażującego treści dotyczących kultury, muzyki, aktualnych wydarzeń i społeczności.