Marketing małej marki – jak znaleźć grupę docelową i ogarnąć promowanie produktów?
Tak jak obiecałam, jest – kontynuacja materiału o tworzeniu własnych produktów. Tym razem od marketingowej strony. I z kimś, kto się na tym zna :D! Olga Golonka opowiada jak się zabrać za marketing własnych produktów, gdy rozkręcamy swój mały, poboczny biznes. Tłumaczy jak zabrać się za określenie grupy docelowej i dlaczego (i w jakiej formie) powinniśmy robić analizę konkurencji. Odpowiemy sobie na pytanie czy warto stosować AI do tworzenia treści marketingowych i wiele więcej!
Kim jest Olga?
Olga jest marketem z ponad 10-letnim doświadczeniem. Do tej pory pracowała w zespołach in-house, po stronie agencji specjalizującej się w projektowaniu produktów i usług cyfrowych oraz dev house'u.
Na co dzień wykorzystuje mix doświadczeń z różnych organizacji gdzie wprowadzała nowe produkty na rynek, planowała i koordynowała kampanie marketingowe, realizowała badania jakościowe, zarządzała kanałem CRM & Marketing Automation, a nawet wykonywania zadań product managera. Z całą pewnością najlepiej czuje się w eCommerce.
Przez rok tworzyła i rozwijała razem ze wspólnikami własny startup w duchu circular economy – Klub Zabawkowy, czyli internetową wypożyczalnię zabawek. Pracowała dla marek takich jak m.in. Health Labs Care, MobeeDick, Evidose, AlohaCamp.
Digital native i osoba w kształcie litery T, której super mocą jest łączenie kropek i dostrzeganie schematów. Wyznaje zasadę, że od każdej osoby można nauczyć się czegoś nowego, a zespół jest najważniejszym czynnikiem sukcesu. Pragmatyczna, gaduła, która nie wyobraża sobie życia bez czarnej kawy i dobrego designu.
Można ją znaleźć:
bardziej zawodowo: https://www.linkedin.com/in/olgagolonka
prywata, przemyślenia i kot Gustav: https://www.instagram.com/olgagolonka
Olga wspominała też o jednym narzędziu – https://www.modash.io/pl
2:40 – jak znaleźć właściwą grupę odbiorców, grupę docelową naszego produktu?
9:20 – badanie naszej konkurencji
13:20 – kiedy jest dobry moment na robienie analizy konkurencji?
24:08 – czego jeszcze się można dowiedzieć z analizy konkurencji?
35:05 – wyróżniki i unikalność naszego produktu
46:59 – wyzwania w tworzeniu własnych produktów – dopasowanie produktu do odbiorców
57:00 – o szukaniu kanałów dotarcia do grupy docelowej
1:03:00 – współprace z influenserami, collaby
1:12:03 – co pokazywać na swoich profilach? Czy ciągle skupiać się na produkcie?
1:18:11 – czy warto używać AI do tworzenia treści marketingowych?
1:36:50 – podsumowanie rozmowy
----------------------------
Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net
Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!
PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :)
----------------------------
➳ Newsletter:
https://newsletter.zebza.net
➳ Instagram:
http://instagram.com/zebzanet
➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki):
https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28