Powered by RND
PodcastyTechnologiazebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony
Słuchaj zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony w aplikacji
Słuchaj zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony w aplikacji
(4 676)(250 137)
Zapisz stacje
Budzik
Sleep timer

zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony

Podcast zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony
Natalia Bienias
Tu zebza, a właściwie Natalia Bienias a to moja przestrzeń, w której opowiadam o projektowaniu produktów cyfrowych, projektowaniu doświadczeń (tzw UX), usług. O...

Dostępne odcinki

5 z 38
  • Europejski Akt o Dostępności (EAA) wchodzi w czerwcu i co to oznacza dla twórców produktów cyfrowych? – rozmowa z Wojtkiem Kutyłą
    28 czerwca 2025 roku wchodzi w życie European Accessibility Act – Europejski Akt o Dostępności, który ma zapewniać, że produkty i usługi w Unii Europejskiej są dostępne dla wszystkich osób. Co to tak naprawdę dla nas, twórców produktów cyfrowych, osób projektujących i budujących je, oznacza? Do rozmowy o dostępności i nadchodzących zmianach zaprosiłam Wojtka Kutyłę. Kim jest Wojtek?Wojtek Kutyła jest konsultantem zajmującym się dostępnością cyfrową i UX. Prowadzi szkolenia i pomaga rozwijać inkluzywne produkty cyfrowe. Działa pod marką Human Thing Ltd. Mieszka w Edynburgu i współpracuje z wieloma międzynarodowymi organizacjami. Jest autorem książki “Web accessibility. Wprowadzenie do dostępności cyfrowej” (Onepress, 2025). Pisze o dostępności w procesach software development na blogu wojtekkutyla.pl.Wojtka znajdziecie tu:LinkedIn: https://linkedin.com/in/wojtekkutylaInstagram: https://instagram.com/wojtekkutylauxA książkę można już kupić tu: https://helion.pl/ksiazki/web-accessibility-wprowadzenie-do-dostepnosci-cyfrowej-wojciech-kutyla,webacc.htm#format/d ----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu----------------------------➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    44:34
  • Krótko o dokumentacji design systemu – jak się zabrać za dokumentację projektową?
    Dziś z perspektywy osób projektujących, o często (mam wrażenie) zapominanej części design systemu, która może (ale nie musi) pomóc w utrzymaniu spójności waszych produktów.----------------------------Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera!PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :)----------------------------➳ Newsletter:https://newsletter.zebza.net/➳ Instagram:http://instagram.com/zebzanet➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki):https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    10:01
  • Marketing małej marki – jak znaleźć grupę docelową i ogarnąć promowanie produktów?
    Tak jak obiecałam, jest – kontynuacja materiału o tworzeniu własnych produktów. Tym razem od marketingowej strony. I z kimś, kto się na tym zna :D! Olga Golonka opowiada jak się zabrać za marketing własnych produktów, gdy rozkręcamy swój mały, poboczny biznes. Tłumaczy jak zabrać się za określenie grupy docelowej i dlaczego (i w jakiej formie) powinniśmy robić analizę konkurencji. Odpowiemy sobie na pytanie czy warto stosować AI do tworzenia treści marketingowych i wiele więcej! Kim jest Olga? Olga jest marketem z ponad 10-letnim doświadczeniem. Do tej pory pracowała w zespołach in-house, po stronie agencji specjalizującej się w projektowaniu produktów i usług cyfrowych oraz dev house'u. Na co dzień wykorzystuje mix doświadczeń z różnych organizacji gdzie wprowadzała nowe produkty na rynek, planowała i koordynowała kampanie marketingowe, realizowała badania jakościowe, zarządzała kanałem CRM & Marketing Automation, a nawet wykonywania zadań product managera. Z całą pewnością najlepiej czuje się w eCommerce. Przez rok tworzyła i rozwijała razem ze wspólnikami własny startup w duchu circular economy – Klub Zabawkowy, czyli internetową wypożyczalnię zabawek. Pracowała dla marek takich jak m.in. Health Labs Care, MobeeDick, Evidose, AlohaCamp. Digital native i osoba w kształcie litery T, której super mocą jest łączenie kropek i dostrzeganie schematów. Wyznaje zasadę, że od każdej osoby można nauczyć się czegoś nowego, a zespół jest najważniejszym czynnikiem sukcesu. Pragmatyczna, gaduła, która nie wyobraża sobie życia bez czarnej kawy i dobrego designu. Można ją znaleźć: bardziej zawodowo: https://www.linkedin.com/in/olgagolonka prywata, przemyślenia i kot Gustav: https://www.instagram.com/olgagolonka Olga wspominała też o jednym narzędziu – https://www.modash.io/pl 2:40 – jak znaleźć właściwą grupę odbiorców, grupę docelową naszego produktu? 9:20 – badanie naszej konkurencji 13:20 – kiedy jest dobry moment na robienie analizy konkurencji? 24:08 – czego jeszcze się można dowiedzieć z analizy konkurencji? 35:05 – wyróżniki i unikalność naszego produktu 46:59 – wyzwania w tworzeniu własnych produktów – dopasowanie produktu do odbiorców 57:00 – o szukaniu kanałów dotarcia do grupy docelowej 1:03:00 – współprace z influenserami, collaby 1:12:03 – co pokazywać na swoich profilach? Czy ciągle skupiać się na produkcie? 1:18:11 – czy warto używać AI do tworzenia treści marketingowych? 1:36:50 – podsumowanie rozmowy ---------------------------- Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera! PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :) ---------------------------- ➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net ➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet ➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    1:42:20
  • AI jako kreatywne wsparcie w pracy UX? – Magdalena Ostoja-Chyżyńska
    W dzisiejszym spotkaniu towarzyszy mi Magdalena Ostoja-Chyżyńska. Founder i Chief Designer w UX GIRL, Magdalena specjalizuje się w projektowaniu i badaniu interfejsów użytkownika dla zaawansowanych rozwiązań dla branż Fintech, Adtech i Greentech. Finalistka konkursu Bizneswoman Roku "Sukces pisany szminką" 2024. Posiada 12-letnie doświadczenie projektowe, zdobyte zarówno w korporacjach, jak i startupach w Europie, USA i Azji, w tym w czołowych polskich firmach. Jest magistrem Informatyki i byłym asystentem w katedrze Multimediów na PJATK, gdzie prowadziła zajęcia z Interakcji Człowiek Komputer. W 2012 roku zainicjowała społeczność Human Tech Art. Dodatkowo zasiada w zarządzie fundacji WarsawJS. UX GIRL: https://www.uxgirl.com – nie zapomnijcie zerknąć na zakładkę kariera! Konto na Instagramie: https://www.instagram.com/uxgirl_design W trakcie spotkania padły nazwy narzędzi takich jak: https://www.midjourney.com – generowanie obrazów https://stablediffusionweb.com – generowanie obrazów https://exactly.ai – generowanie obrazów https://openart.ai – generowanie obrazów https://openai.com/index/introducing-gpts – (custom) GPTs https://www.figma.com/ai/ – generowanie makiet, interakcji https://runwayml.com – do tworzenia video https://illustroke.com – generowanie wektorów https://claude.ai – rapid prototyping i desk research https://perplexity.ai – desk research https://copilot.microsoft.com – desk research https://chatgpt.com – desk research ---------------------------- Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera! PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :) ---------------------------- ➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net ➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet ➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    46:40
  • Tworzenie własnych produktów (notesy, naklejki, koszulki, kubki) – produkcja, wysyłka i różne koszty
    Ilustrujecie, tworzycie grafiki i pojawiła wam się w głowie taka myśl, że może fajnie by było je jakoś sprzedawać. W formie plakatów, koszulek, kubków czy innych, fizycznych przedmiotów. Zanim rzucicie wszystko i otworzycie swój sklep z naklejkami, posłuchajcie. W nagraniu wspominam różne nazwy, firmy i nazwiska, tutaj lista: Historia o zamknięciu mojego sklepu: https://www.youtube.com/watch?v=2IOnWC9YN5Y Systemy do księgowości – ifirma, wfirma i podobne Przykład internetowej drukarni – Chroma: https://www.chroma.pl/pl Producent notestów – Promonotes: https://promonotes.pl/ Alibaba – import z Chin: https://www.alibaba.com/ ISZTAR (taryfy celne): https://ext-isztar4.mf.gov.pl/taryfa_celna Przykłady usług print-on-demand (lista 11): https://www.shopify.com/blog/print-on-demand-companies Amazon KDP: https://kdp.amazon.com/en_US/ Amazon Merch on Demand: https://merch.amazon.com/landing Maszyny cricut: https://cricut.com/en-gb/ Maszyny silhouette: https://www.silhouetteamerica.com/ Kanał Catherine Kay (Katnipp): https://www.youtube.com/@KatnippStudios Birdie Tam i jest film o różnych ploterach domowych: https://www.youtube.com/watch?v=7-MQtdWU5jQ&list=PLaucMohNZo06bYV8G-cnqJh_TpiWw5ALt&index=6 WooCommerce (wtyczka sklepowa do WordPressa): https://woocommerce.com/download/ Shopify: https://www.shopify.com/ Bramka płatności iMoje (od ING): https://www.ing.pl/bramka-platnicza-imoje Etsy: https://www.etsy.com/ Pakamera: https://www.pakamera.pl/ ---------------------------- Zebzowy newsletter: https://newsletter.zebza.net/ Wysyłam go raz-dwa na miesiąc, dodatkowo informuję o ważnych wydarzeniach (live streamach, webinarach, wystąpieniach). Jeśli chcesz być na bieżąco z zebzowymi tematami, to dołącz do newslettera! PS. Pamiętaj, żeby po zapisie potwierdzić dołączenie klikając w link w mailu :) ---------------------------- ➳ Newsletter: https://newsletter.zebza.net/ ➳ Instagram: http://instagram.com/zebzanet ➳ Zniżka na kursy of IxDF (3 miesiące darmoszki): https://www.interaction-design.org/learn-ux-design?ep=natalia-28
    --------  
    33:14

Więcej Technologia podcastów

O zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony

Tu zebza, a właściwie Natalia Bienias a to moja przestrzeń, w której opowiadam o projektowaniu produktów cyfrowych, projektowaniu doświadczeń (tzw UX), usług. O tym jak ogarniać sobie to tworzenie i zarabiać na tym pieniądze, ale też jak się tego wszystkiego uczyć jeśli dopiero zaczynamy przygodę z projektowaniem.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj zebza – o designie i technologiach od ludzkiej strony, MacGadka 🎙 – podcast MyApple i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.11.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 3/17/2025 - 2:12:36 AM