Powered by RND
PodcastyCzas WolnyMet@phor_Games
Słuchaj Met@phor_Games w aplikacji
Słuchaj Met@phor_Games w aplikacji
(4 676)(250 137)
Zapisz stacje
Budzik
Sleep timer

Met@phor_Games

Podcast Met@phor_Games
Met@phor_Games
Cześć! Nazywam się Miłosz Babecki. Jestem medioznawcą. Część z nas uważa, że gry i konsole wideo służą tylko do dostarczania rozrywki i do tego, by uprzyjemnić ...

Dostępne odcinki

5 z 49
  • Czy Porucznik Borewicz zna się na komputerze?
    Jest rok 1982, a agent F.L.A.G Michael Knight przemierza Stany Zjednoczone samochodem KITT, wyposażonym w sztuczną inteligencję, razem z nim rozwiązując szpiegowskie i kryminalne zagadki. To jeden z najwcześniejszych konceptów na to, by serial sensacyjny uatrakcyjnić, wprowadzając do niego (tak zaawansowane) komputery i AI. Jest jeszcze pamiętny Robocop, są Drużyna A i MacGyver, których praca nie byłaby możliwa bez komputerów. A jak jest w latach 80. XX wieku w Polsce? Tu też pojawia się technika komputerowa! Śledczy z milicji obywatelskiej w serialach i w filmach, np. porucznik Borewicz, czy kapitan Popczyk korzystają z niej, by łapać przestępców, a także po to, by analizować dane i łączyć fakty, tylko że… czasami komputerów nie ma nawet w kadrze, czasami, coś innego je udaje, a gdy się nawet pojawiają, bywają wyłączone! Posłuchaj najnowszego odcinka pod tytułem „Czy Porucznik Borewicz zna się na komputerze?”, a ja opowiem Ci, jak to z tymi komputerami w polskich fabułach sensacyjno-kryminalnych w PRL jest! Do skomunikowania! Miłosz BabeckiP.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?t=wjhV1obLtEWbSEKUNsrfTw&s=09
    --------  
    25:41
  • Gier wideo marzenia o Hollywood
    Czwarty odcinek czwartej serii podcastu Met@phor_Games jest o komputerach i grach wideo w filmach kinowych i w serialach telewizyjnych, a Polska ma tu naprawdę wiele do pokazania! Seria o Panu Kleksie w reżyserii Krzysztofa Gradowskiego to najbardziej rozbudowana seria młodzieżowych filmów kinowych Polsce, w latach 80., w której fabule tak wiele przygód bohaterów było uzależnionych od komputerów, robotów, a nawet gier wideo. Dzięki Krzysztofowi Gradowskiemu, komputery i gry wideo zawitały w naszym kraju na kinowe ekrany i do dziecięcej wyobraźni. To jednak też najbardziej rozbudowana seria, w której pojawiło się tak wiele konkretnych, zachodnich marek, a nawet dwie marki polskie. Commodore i Atari to oczywistości. W opowieści o „Panu Kleksie w Kosmosie” pojawił się też Robot Klasowy Bajtek oraz polski pecet Mazovia 1016. Posłuchaj odcinka pod tytułem „Gier wideo marzenia o Hollywood” i przekonaj się, jak gry wideo wdzierały się do naszej wyobraźni poprzez kino, nie tylko w Polsce! Do skomunikowania! Miłosz BabeckiP.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?t=wjhV1obLtEWbSEKUNsrfTw&s=09
    --------  
    18:48
  • Na szklanym ekranie
    Początek lat 90. w Polsce to czas, kiedy zaraz po szkole albo w soboty rano biegło się, by usiąść przed telewizorem i popatrzeć na komputery, które pokazywano w telewizji. Gry wideo miały tam wówczas swoje tematyczne programy. Można było zobaczyć, w co ludzie grają, co jest w topce, co dzieje się na świecie w nowinkach komputerowych i można też było zobaczyć podstawy obsługi jakiegoś programu. "Telekomputer", "Joystick", "Multimedialny odlot", "Kant Gigant", to programy z grami i komputerami w roli głównej, które wielu z nas pamięta z tamtego okresu. Historia tego typu formatów telewizyjnych jest jednak dłuższa. W Polsce sięga 1984 roku, a w USA 1982! Nikt wtedy nie wiedział, jak się takie programy produkuje, na co postawić, co pokazać i kto to powinien prowadzić. Posłuchaj trzeciego odcinka czwartej serii podcastu Met@phor_Games, pod tytułem "Na szklanym ekranie", bo właśnie o tym opowiadam! Przy okazji jeśli tylko chcesz, prawie każdy z tych programów znajdziesz w serwisie You Tube, a na Spotify możesz posłuchać utworu Marka Bilińskiego "Po drugiej stronie świata", który byłw czołówce jednego z nich. Robi niesamowite wrażenie! Do skomunikowania! Miłosz BabeckiP.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?t=wjhV1obLtEWbSEKUNsrfTw&s=09
    --------  
    17:08
  • Drukowanie gier wideo
    "Drukowanie gier wideo" to najnowszy, czyli drugi odcinek czwartej serii podcastu Met@phor_Games. W latach 80., w prasie komputerowej w większości krajów, w których takie gazety się pojawiały do poszczególnych wydań dołączano dodatki na dyskietkach 5,25 cala, na kasetach magnetofonowych, a w Polsce…? Tu było inaczej, np. programy drukowano linia po linii na kilku stronach. I jeśli chciało się taki program odpalić, trzeba było ten kod wklepać znak po znaku z klawiatury. Wystarczyła jedna literówka, żeby wszystko się posypało. Tak to działało. Ale kocham te wspomnienia! Stąd wziął się tytuł odcinka, a jego tematem przewodnim są media, których gry "poszukiwały", by zyskać popularność na całym świecie. Tworzono o nich programy telewizyjne, audycje radiowe, ale to inne medium, znacznie starsze i analogowe, pomogło tym cyfrowym podrózniczkom w podóży dookoła świata i w zdobywaniu naszych serc! Posłuchaj, jakie to było medium i jak się to odbywało!  Do skomunikowania! Miłosz BabeckiP.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?t=wjhV1obLtEWbSEKUNsrfTw&s=09
    --------  
    18:00
  • Wszędobylskie gry wideo
    Nie da się ukryć, że gry wideo są wszędobylskie! W 1958 roku, kiedu pokazano światu "Tennis for Two", gry wideo zamieszkały w laboratoriach, bo na początku swojego istnienia były programami demonstacyjnymi i testowymi, po które sięgano, by sprawdzić, co da się wycisnąć z super komputerów, będących super w latach 60. i 70. Ale kiedy w ośrodkach naukowych w USA zapadała cisza, bo było już po godzinach pracy, naukowcy pisali gry, bo dostrzegli, że w tych programach tkwi potencjał rozyrywkowy i edukacyjny. Tak powstała gra "Colossal Cave Adventure". Potem , w końcu grom wideo udało się uciec z laboratoriów i niczym podróżniczki, z epoki wielkich odkryć, ruszyły w podróż dookoła świata. Dotarły na każdy kontynent i do każdego kraju. Zamieszkały w galeriach handlowych, w hotelach, w kurortach, w salonach gry, w akademikach w szpitalach i nawet na kolejnych międzynarodowych stacjach kosmicznych! O tym, jak wyglądały kolejne etapy ich podroży, czym i jak podróżowały, jak podbijajy serca graczy i jak trafily do naszych domów, opowiem Ci w sezonie IV. Już teraz posłuchaj pierwszego odcinka nowej serii pod tytułem "Wszędobylskie gry wideo". Dobrego odsłuchu! Do skomunikowania! Miłosz Babecki P.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?t=wjhV1obLtEWbSEKUNsrfTw&s=09
    --------  
    15:16

Więcej Czas Wolny podcastów

O Met@phor_Games

Cześć! Nazywam się Miłosz Babecki. Jestem medioznawcą. Część z nas uważa, że gry i konsole wideo służą tylko do dostarczania rozrywki i do tego, by uprzyjemnić graczom spędzanie wolnego czasu. Ale…, to tylko jedna strona medalu. Jak wygląda druga? Zapraszam Cię do słuchania Met@phor_Games, PIERWSZEGO POLSKIEGO podcastu, który w całości dotyczy gier mediów. Gry takie mogą o czymś informować, czasem denerwować, a nawet smucić, skłaniać do refleksji i do przemyśleń.P.S. Wpadnij na moje social media! | Drop in on my social media!Facebook: https://www.facebook.com/metaphorgamesInstagram: https://instagram.com/metaphor_games?igshid=ZDdkNTZiNTM=TikTok: https://vm.tiktok.com/ZMYyuxbs8/"X": https://x.com/MetaphoriGames?s=07 
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Met@phor_Games, Paranauci Podcast i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.8.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 2/22/2025 - 7:28:24 AM