Dziwne zwierzę z tego człowieka: od początku swojej historii nie tylko je, ale ucztuje; nie tylko pracuje, ale też tworzy sztukę; nie tylko wreszcie zadowala si...
Jakie są tajemnicze słowa, które szepcze celebrans przed ukazaniem Hostii ludowi? Czy przyjęcie Komunii może być dla każdego wiernego jak mała uroczystość Bożego Ciała? Dlaczego najczęściej w Polsce nie wszyscy przyjmują Krew Pańską? Czy ogłoszenia muszą być takie długie? I co tak naprawdę znaczy „ite, missa est”?
--------
39:26
Już prawie Komunia
Modlitwa Pańska, obrzęd pokoju, łamanie chleba. Słowo po słowie, gest po geście zbliżamy się do Komunii, i z każdego tego elementu liturgii chcemy „wycisnąć” jak najwięcej: dlaczego odmawiamy Ojcze nasz na Mszy? Jaka jest historia znaku pokoju i jak mamy go przekazywać? I skąd przyjechał do Rzymu Baranek Boży?
--------
34:57
Dwójka, trójka, a może kanon?
Jak „smakują” różne modlitwy eucharystyczne? Opowiadamy dzisiaj o historii, podobieństwach i różnicach między współczesnymi modlitwami eucharystycznymi rytu rzymskiego, zachęcamy do hojniejszego korzystania z modlitw dłuższych niż II ME i zastanawiamy się, czy dzieci rzeczywiście potrzebują specjalnej ME na msze ze swoim udziałem.
--------
35:11
Serce Eucharystii
Niebo się otwiera, anioły się zlatują… W dzisiejszym odcinku wchodzimy głęboko, bo aż do serca Eucharystii. Czym jest modlitwa eucharystyczna? Dlaczego jest jej kilka wersji? Czy jest w niej miejsce na improwizację? I wreszcie: jak się nią lepiej modlić?
--------
35:23
Godne to i sprawiedliwe
Obrzędy towarzyszące przygotowaniu darów są tak ciekawe, że przyglądamy się im już drugi odcinek naszego „spaceru przez Mszę”! Czy znacie modlitwę Azariasza? Albo czy wiecie, co w tym momencie Mszy warto śpiewać? Wyruszamy też dzisiaj, wznosząc „w górę serca”, w stronę prefacji - co jest „godne i sprawiedliwe”!
Dziwne zwierzę z tego człowieka: od początku swojej historii nie tylko je, ale ucztuje; nie tylko pracuje, ale też tworzy sztukę; nie tylko wreszcie zadowala się tym, co ma przed oczami, ale przez rzeczywistości widzialne szuka kontaktu z niewidzialnym, ponadczasowym, absolutnym... Dlaczego tacy jesteśmy, celebrujący, liturgiczni? I jak ten naturalny potencjał realizuje się w odpowiedzi człowieka na chrześcijańskie Objawienie? Więcej informacji na: fdol.pl/zwierze