Powered by RND
PodcastyTechnologiaCybercast - podcast NCI
Słuchaj Cybercast - podcast NCI w aplikacji
Słuchaj Cybercast - podcast NCI w aplikacji
(4 676)(250 137)
Zapisz stacje
Budzik
Sleep timer

Cybercast - podcast NCI

Podcast Cybercast - podcast NCI
Narodowy Instytut Cyberbezpieczeństwa
Cyberbezpieczeństwo przedstawione w prostych słowach. Posłuchaj i dowiedz się jak świadomie korzystać ze zdobyczy nowych technologii.

Dostępne odcinki

5 z 35
  • Socjotechnika, a cyberbezpieczeństwo
    W dzisiejszym odcinku serii ,,Kwadrans z cyberbezpieczeństwem" rozmawimy z Julia Jancelewicz, analityczką cyberbezpieczeństwa, która zajmuje się monitoringiem zagrożeń w dużej organizacji sektora finansowego.    Podczas rozmowy, którą poprowadził dr Jarosław Greser, omówiliśmy następujące zagadnienia:   1️⃣ Czym jest socjotechnika i jak się łączy z cyberbezpieczeństwem?     2️⃣ Z jakimi atakami socjotechnicznym można się najczęściej spotkać?   3️⃣ Jak rozpoznać taki atak socjotechniczy, co zrobić, żeby sie nie dać nabrać?   4️⃣ Co jeśli atakujacemu udało się dostać do naszego systemu? Co wtedy zrobić?   Ale to nie wszystko, zapraszamy do odsłuchania! --  Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków #PROO - Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO
    --------  
    21:30
  • Czy Wikipedia może być lepsza niż Encyklopedia Britannica? Kolektywne tworzenie rzetelnej wiedzy.
    Czy Wikipedia może być lepsza niż Encyklopedia Britannica?    Zapraszamy Państwa do sprawdzenia kolejnego podcastu, który powstał przy współpracy z członkami stowarzyszenia Wikimedia Polska.    Podczas dzisiejszego filmu skupimy się na następujących zagadnieniach:   1️⃣ Jakie są przewagi Wikipedii nad Britannicą? Czy rzeczywiście Wikipedia może być lepsza od swojej słynnej rywalki?  2️⃣ Czy polscy wikipedyści wyróżniają w jakiś sposób najlepiej opracowane artykuły?   3️⃣ Przygotowanie starannie napisanego artykułu może trwać długo. Czy jest miejsce w którym wikipedyści mogą spokojnie pracować nad artykułami, zanim udostępnią je czytelnikom?   4️⃣ Jak wygląda proces eliminacji słabych artykułów, takich które obniżają poziom Wikipedii? Kto podejmuje decyzję o usunięciu artykułu niespełniającego minimalnych wymogów?   5️⃣ Czy istnieje współpraca między osobami piszącymi na te same tematy? Czy w razie wątpliwości wikipedyści mogą skonsultować zmiany w szerszym gronie? --  Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków #PROO - Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO
    --------  
    25:44
  • Edukacja oparta na weryfikacji źródeł tarczą wobec fake newsów
    Zapraszamy do odsłuchania kolejnego podcastu, który powstał przy współpracy z Wikimedia Polska. W dzisiejszym odcinku poruszymy następujące zagadnienia:   1. Czy nauczyciele boją się przyjmować Wikipedię pod dach szkoły?  2. Czy włączenie się w tworzenie Wikipedii rozwija kompetencje? W jaki sposób?  3. Czemu pytanie o źródła jest ważne na każdym etapie nauki szkolnej?  4. Jakie są polecane formy działań wikiedukacyjnych w szkołach?   Naszą rozmówczynią była Klara Sielicka-Baryłka - specjalistka ds. edukacji w Stowarzyszeniu Wikimedia Polska, wikimedianka i wikipedystka. --  Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków #PROO - Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO
    --------  
    23:40
  • Dezinformacja, fake newsy, manipulacje - plaga nowych mediów?
    Zapraszamy do odsłuchania kolejnego podcastu, który powstał przy współpracy z członkami Wikimedia Polska.   Tym razem rozmawiamy z Maciejem Nadzikiewiczem, administratorem polskojęzycznej wersji Wikipedii oraz członkiem Zarządu Wikimedia Europe.   Podczas spotkania, które poprowadził dr Jarosław Greser omówiliśmy poniższe zagadnienia:   - Czy fake newsy to plaga nowych mediów?  - W jaki sposób możemy ufawać treściom, które są publikowane na Wikipedii?  - Jak wyglądaja procedury dotyczące osob, które dodają wpisy?  - Co sprawia, że Wikipedii udaje się być jednym z najbardziej neutralnych źródeł informacji?  - W jakiej skali wystują zjawiska wandalizmu (niszczenie czyjegoś artykułu) w Wikipedii? Co Wikipedia robi żeby im przeciwdziałać? --  Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków #PROO - Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO
    --------  
    28:10
  • Brakująca połowa dziejów – herstorie i ich rola w dążeniu do pełni wiedzy
    Zapraszamy Państwa do odsłuchania kolejnego podcastu, który powstał przy współpracy z Wikipedią.   Temat dzisiejszego odcinka to ,,Brakująca połowa dziejów – herstorie i ich rola w dążeniu do pełni wiedzy''.  W rozmowie z Marią Weroniką Kmoch, wikipedystką, historyczką, regionalistką, koordynatorką szkolnych i regionalnych wikiprojektów opartych o herstorię omówiliśmy następujące zagadnienia:   - Czym jest herstoria?  - W jaki sposób nurt herstorii wspiera idee wolnej i pełnej wiedzy?  - Jak przedstawia sie kwestia gender gap w Wikipedii?  - Jakie inicjatywy są podejmowane na rzecz tego, żeby zwiększyć reprezentacje kobiet w Wikipedii?   Ale to nie wszystko! Więcej w dzisiejszym materiale. --  Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków #PROO - Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO
    --------  
    34:28

Więcej Technologia podcastówWięcej Technologia podcastów

O Cybercast - podcast NCI

Cyberbezpieczeństwo przedstawione w prostych słowach. Posłuchaj i dowiedz się jak świadomie korzystać ze zdobyczy nowych technologii.
Strona internetowa podcastu

Słuchaj Cybercast - podcast NCI, Przerwa Techniczna i wielu innych podcastów z całego świata dzięki aplikacji radio.pl

Uzyskaj bezpłatną aplikację radio.pl

  • Stacje i podcasty do zakładek
  • Strumieniuj przez Wi-Fi lub Bluetooth
  • Obsługuje Carplay & Android Auto
  • Jeszcze więcej funkcjonalności
Media spoecznościowe
v7.5.1 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 1/31/2025 - 7:10:36 AM