Przestrzeń dla rodziców, którzy szukają najlepszego kierunku rozwoju dla swoich dzieci w wieku 7-12 lat. Prezentuję wiedzę ekspercką opartą na danych, by pomóc ...
Spektrum możliwości domu kultury. Historia Jagody.
W tym odcinku podcastu zapytam Ewę Skrzydlewską o niesamowite historie uczestników zajęć we wrocławskim klubie Anima. Dowiecie się, jak warsztaty teatralne i plastyczne wpływają na rozwój młodych ludzi, otwierając przed nimi nowe ścieżki kariery i pasji. Przytoczymy szczególną opowieść o córce Ewy, która odkryła swoją miłość do teatru mimo bycia osobą w spektrum autyzmu, oraz inne inspirujące historie z życia codziennego uczestników zajęć artystycznych.
(00:00) Wprowadzenie
(01:18) Wpływ zajęć teatralnych na młodzież
(02:13) Historia Jagody i jej teatralnej drogi
(03:10) Inicjatywy teatralne we Wrocławiu
(08:45) Znaczenie zajęć plastycznych i ceramicznych
(13:40) Rola kreatywności w edukacji dzieci
(16:23) Podsumowanie i zaproszenie do klubu
--------
17:48
Co oferuje dzieciom lokalny dom kultury? Rozmowa z Ewą Skrzydlewską
Rozmawiam z Ewą Skrzydlewską, organizatorką i promotorką wydarzeń kulturalnych we wrocławskim klubie Anima, o roli domów kultury w dzisiejszym społeczeństwie. Zastanawiamy się, czy koncepcja domu kultury to przeżytek, czy nadal pełni ważną rolę w integracji społeczności lokalnych, edukacji dzieci i dorosłych oraz w promowaniu kultury. Omawiamy również wyzwania finansowe, z jakimi mierzą się takie placówki, oraz korzyści płynące z płatnych zajęć.
(00:00) Wprowadzenie
(00:34) Znaczenie płatnych zajęć w klubach kultury
(01:39) Ewolucja domów kultury na przestrzeni lat
(01:57) Współczesne wyzwania domów kultury
(03:22) Rola domów kultury w życiu dzieci i rodziców
(04:28) Oferta zajęć w klubie Anima
(07:41) Znaczenie próbnych zajęć dla dzieci
(13:41) Problemy z promocją i frekwencją
(20:13) Wyzwania finansowe domów kultury
(27:31) Podsumowanie i zakończenie
--------
28:42
Jak wygląda praca pisarza? Rozmowa z Bogusiem Janiszewskim
Zapraszam Was do wysłuchania rozmowy z Bogusiem Janiszewskim, pisarzem na pełen etat. Rozprawiamy się z romantyczną wizją życia pisarza i zagłębiamy się w realia samotnej, lecz pięknej pracy twórczej.
Jak wygląda codzienna rutyna pisarza? Czy inspiracja przychodzi spontanicznie, czy może jest wynikiem systematycznego podejścia? Boguś zdradza swoje tajemnice zawodowe, opowiada o wyzwaniach twórczych i współpracy z wydawcami. Dowiecie się również więcej o jego nowych projektach, w tym o książce historycznej. Nie przegapcie tej fascynującej rozmowy!
(00:00) Wstęp: jak wygląda praca pisarza?
(00:46) Proces twórczy i inspiracje
(03:29) Codzienna rutyna pisarza
(04:54) Wyzwania i samodyscyplina
(06:35) Nowe projekty i serie książkowe
(06:49) Historia Polski: nowe spojrzenie
(13:21) Współpraca z wydawnictwem
(16:20) Podsumowanie
--------
17:22
Jak zadbać o higienę cyfrową dzieci? Rozmowa z Bogusiem Janiszewskim
W tym odcinku podcastu rozmawiam z Bogusiem Janiszewskim, autorem książki "Kurzol. Kto ukradł pamięć?". Dyskutujemy o nadużywaniu telefonów komórkowych przez dzieci, wpływie technologii na ich rozwój i o tym, jak rodzice mogą wprowadzać cyfrową higienę w codziennym życiu swoich dzieci. Boguś dzieli się również refleksjami na temat pisania książek dla młodego pokolenia, znaczenia budowania wspólnego języka z dziećmi i ogromnej roli opowieści w ich edukacji.
(00:00) Wstęp
(01:25) Przedstawienie książki "Kurzol. Kto ukradł pamięć?"
(01:57) Wpływ telefonów na rozwój mózgu dzieci
(03:03) Dlaczego powstała książka o nadużywaniu telefonów?
(06:19) Konsultacje i przygotowania do napisania książki
(08:50) Znaczenie wspólnego czytania i dialogu z dziećmi
(10:52) Edukacyjna rola książek i opowieści
(13:08) Higiena cyfrowa i jej znaczenie
(20:47) Kreatywność i wyobraźnia w kontekście opowieści
(29:43) Podsumowanie i refleksje autora
--------
31:28
Jakie są korzyści ze studiowania przez dziecko? Rozmowa z Agnieszką Kulus-Klepacką
W tym odcinku kontynuuję rozmowę z Agnieszką Kulus-Klepacką, dyrektorką Uniwersytetu Dzieci w Krakowie. Zgłębiamy temat wpływu zajęć uniwersyteckich na rozwój dzieci oraz jak Uniwersytet Dzieci inspiruje młodych ludzi do nauki. Omawiamy także wyniki badań absolwentów oraz korzyści wynikające z bezpośredniego kontaktu z naukowcami i samodzielnego eksperymentowania.
Dowiedz się, jakie zajęcia cieszą się największą popularnością i jak programy są dostosowywane do zainteresowań dzieci.
(00:00) Wstęp
(00:43) Wpływ Uniwersytetu Dzieci na zainteresowanie nauką
(01:38) Najpopularniejsze zajęcia na Uniwersytecie Dzieci
(04:00) Równowaga w programach naukowych
(04:30) Specjalizacja starszych dzieci
(07:06) Ocena i ewaluacja zajęć
(10:58) Profil rodzica zapisującego dziecko na zajęcia
(13:08) Koszt uczestnictwa i korzyści dla dzieci
(18:48) Możliwość studiowania przed studiowaniem
Przestrzeń dla rodziców, którzy szukają najlepszego kierunku rozwoju dla swoich dzieci w wieku 7-12 lat. Prezentuję wiedzę ekspercką opartą na danych, by pomóc rodzicom wybrać te zajęcia pozalekcyjne, które zapewnią ich pociechom lepszy start w przyszłość. Inspiruję poprzez rozmowy z rodzicami, których dzieci osiągnęły sukces w swojej dziedzinie. Nazwa nie jest przypadkowa. EVOLVERA to połączenie łacińskich słów: evolvere (rozwijać) i verum (prawdziwy). Wierzę, że do spędzania czasu wolnego należy podejść zdroworozsądkowo — czerpać z wiedzy specjalistycznej i odpuścić, kiedy trzeba.