Jest to temat, który Adamowi chodził po głowie od kilku długich miesięcy. I nie było tutaj lepszego gościa niż Tomasz Pstrągowski z podcastu Niezatapialni. Z nim analizujemy cały rok 2024 z perspektywy naszego kochanego medium oraz wszystkich dość ostrych dyskusji, które w nim się wytworzyły. Ile jeszcze znaczy to życzeniowe hasło, by nie mieszać polityki do gier wideo? Oraz kto tak naprawdę zyskuje na tym, co dzieje się w branży?(Edit: Niestety, nagraliśmy ten odcinek przed zapowiedzią "Wiedźmina IV", co słychać w jednym momencie rozmowy bardzo wyraźnie. Cóż, branża czasem zbyt prędko leci!)
--------
1:14:45
179. Dla kogo powstał serial Like a Dragon: Yakuza?
No skoro istnieje podcast, w którym nagrywa Adam, trzeba dać mu trochę przestrzeni do pogadania o Like a Dragon, o Yakuzie, o ekranizacjach tych gier i o ekranizacji najnowszej, odcinkowej, od Prime Video. Na szczęście Marcin ma na koncie już jedno Like a Dragon, więc również obejrzał i wypowiedział się z perspektywy (niemal kompletnego) świeżaka. Podsumujmy szybko: co nie wyszło z tym serialem.
--------
46:36
178. Ten nieco niepotrzebny Gladiator II
Oho. No tak, byliśmy, widzieliśmy. Historia (spoiler!) niepowodzenia Ridleya Scotta to historia nieco analogiczna do ostatniego niepowodzenia Francisa Forda Coppoli. Starzy „mistrzowie” w starciu z nowoczesnymi blocbusterami. Z jednej strony arcyciekawie się o nich rozmawia (tutaj szczególnie, mając Marcina, historyka, na pokładzie), z drugiej niezbyt dobrze się je ogląda. Czy w ten sposób sugerujemy, by posłuchać Bez dyskusji, ale nie iść do kina? Być może!
--------
46:20
177. Silent Hill 2: Born From a Wish – Dodatek, którego nikt nie pamięta
Zgodnie z wolą naszych Słuchaczy wracamy do pamiętającej 2001 rok wersji miasteczka Silent Hill i kierujemy się do krótkiej kampanii poświęconej Marii, która towarzyszyła „dwójce” w każdej rozszerzonej edycji: Born From a Wish. Czy to doświadczenie z grupy „kluczowych”? A może dyskurs słusznie je dość regularnie przemilcza? Sprawdzając, dokonaliśmy niemożliwego: nagraliśmy odcinek dłuższy od jego przedmiotu!
--------
50:37
176. Cavern of Dreams – Nostalgiczny sen o platformerach
Encyklopedia platformerów niby czasem wychyla się z retrosfery, ale czy to tak naprawdę możliwe, gdy przeskakujemy na współczesną scenę niezależną, która niemalże handluje nostalgią? Cavern of Dreams igra ze wspomnieniami o Nintendo 64, o klasycznych collethatonach, o maskotkach i teoretycznie bezpiecznym surrealizmie przełomu wieków. Zdecydowanie warto mieć ten tytuł na którejś wishliście.