24. poziom to audycja przybliżająca kulisy nowych technologii i cyfrowej rozrywki. Przemysław Pawełek zaprasza na spotkania z projektantami gier wideo, założyci...
Nowe wyzwania w "Frostpunk 2". Z czym tym razem muszą zmierzyć się gracze?
"Frostpunk 2" to ostatnia premiera polskiego 11 bit studios. Jej akcja rozgrywa się 30 lat po swojej poprzedniczce, w której rolą gracza było zarządzanie społecznością w realiach apokaliptycznego zlodowacenia. Wyzwaniem było nie tylko zarządzanie energią, surowcami czy rozbudową osady, ale także szukanie odpowiedzi na pytania natury etycznej.
--------
25:56
Branża gier AD 2024. Podsumowanie
Początek 2024 roku był co najmniej trudny dla polskiej, jak i światowej branży gamingowej. Sporo mówiło się o pewnym kryzysie - opóźnieniach, zwolnieniach, cięciach, a nawet likwidacji, której poddawano studia tworzące gry. W specjalnym wydaniu magazynu "24. poziom" podsumowaliśmy 12 miesięcy w świecie gier.
--------
52:27
GOG Preservation Program. Ratunek dla starych gier komputerowych
Udało nam się stworzyć taką wersję emulatorów, aby dostępne były stare gry np. w systemie DOS z lat 90. XX wieku, dla nowej generacji graczy i ich znacznie sprawniejszych komputerów - mówili w Polskim Radiu 24 Maciej Gołębiewski i Marcin Paczyński z platformy GOG.com.
--------
26:40
PlayStation 5 Pro opłaca się niewielu? Eksperci wskazują, kto doceni nowy sprzęt
- PlayStation 5 Pro to przejściowa generacja, która, niestety, nie będzie satysfakcjonująca dla każdego - powiedział w Polskim Radiu 24 Maciej Zabłocki z "PSX Extreme". - Zapewnia grafikę w rozdzielczości 4K w najwyższych możliwych detalach przy zachowaniu 60 klatek na sekundę, ale pojawia się pytanie, czy to warte swojej ceny - wyliczał Jakub Rajmund Gańko z "CD Action".
--------
28:06
Polska branża gier komputerowych. Jak się zmieniała przez lata?
Od ponad dekady polska branża gier wideo święci na świecie kolejne sukcesy, dostarczając tytuły w różnych formatach i stylistykach. W Polskim Radiu 24 o rozwoju tej gałęzi rynku i o jej historii mówił Paweł Olszewski, autor książki "Game Over Drive. Historie z polskiej branży gier wideo"
24. poziom to audycja przybliżająca kulisy nowych technologii i cyfrowej rozrywki. Przemysław Pawełek zaprasza na spotkania z projektantami gier wideo, założycielami start-upów, twórcami nowatorskich rozwiązań oraz ekspertami badającymi wpływ technologii na nasze codzienne życie. Kolejne audycje poświęcone będą takim zagadnieniom jak sztuczna inteligencja, kolejne etapy rozwoju technologii mobilnych, elekromobilność czy przemysł kosmiczny. Nie zabraknie też rozmów o wpływie gier wideo na młodzież, e-sport, czy gaming wśród seniorów.